PC EUDORA

Emil Krsak emil at frpd.utcpd.sk
Wed Mar 22 08:19:27 CET 1995

Dobry den,

pisete:
> na Cebitu jsem ziskal shareware verzi progr. baliku pro pripojeni do
> Internetu. Ten obsahuje i mail PC EUDORA. Je-li jeho podstata podobna
> napr. mailu "pine", pak musim na Unixu do souboru /etc/inetd/conf
> ulozit radek s demonem, ktery bude aktivovan pri pokusu o kontakt PC
> s mailboxem na Unixu. Muze mi nekdo poradit, kde s PC EUDORA pracuje ?

PC Eudora (ako vela inych DOS-ovych Mailerov) pouziva dva komunikacne
protokoly na prenos posty:
 - POP3 (Post Office Protocol) na vyberanie posty z uzivatelovej schranky,
      ktora je obycajne na UNIXe
 - SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) pre odoslanie posty (Niektore Mailery
      pouzivaju aj na toto POP3)

S SMTP to nie je problem. Kazdy UNIX-ovy pocitac ho ma, ale POP3 je treba
obycajne doinstalovat. Je to demon, ktoremu sa takisto hovory aj POPPER.
Je ho mozne najst na anonymnom ftp servery:
 ftp.qualcomm.com adresar /pceudora/quest
Myslim ze tam je adresar unix a v nom popery v zdrojakoch a takisto uz
prelozene pre najznamejsie UNIXy.

PS: Ak je Vas postovy server ESIX, Eudora nechce chodit s smtp-demonom.
    Musite zhodit "smtpd" demona a nastavit sendmail (ktory sa nachadza
    v adresary /usr/ucblib).

        Ing. Emil Krsak             __/        __/   __/  __/  __/
E-mail:  emil at utcpd.sk             __/__/__/  __/   __/  __/  __/__/__/