Dalsi dotaz na news

Jiri Kvarda kvarda at vc.cvut.cz
Tue Mar 28 11:41:50 CEST 1995

> [...]
>bavim uplnou reorganizaci jeho udrzby - informace z nej potrebujeme na
>nekolika ruznych mistech a "rucni" udrzba prestala byt udrzitelna, takze
>jej pretvarim na sadu databazi a obrabecich nastroju, ktere budou vytvaret
>potrebne formaty). Dovolim si vsak upozornit, ze tento zpusob pristupu k
>news je vyrazne mene kvalitni ve srovnani se specializovanym programem,
>protoze
>- nepozna, ktere prispevky jste uz cetli (nabidne vzdy vsechny)
>- je "read only" - nelze posilat vlastni prispevky

Pokud se k pristupu na tento gopher server pouziva WWW klient se schopnosti
mailu, jako napr. Mosaic nebo Netscape, pak je mozne text prave ctene
stranky na jedno kliknuti mysi dostat na vytvareni mailu vcetne > obdobne
jako u specializovaneho news klienta.
Ten prispevek se pak odesle na adresu nektere mail->news gatewaye.
Velmi dobra zkusenost je s mailserverem a-b at cs.utexas.edu, a-b je skupina
a.b, tedy treba v pripade skupiny alt.bbs lze prispevek odeslat na adresu
alt-bbs at cs.utexas.edu.
Jeste je ale potreba vhodne vyplnit subject.

>- ve skutecnosti se neda technicky poznat, ze ktereho serveru news bere;
>  jmeno news serveru je soucasti konfigurace programu, ktera neni pro
>  uzivatele viditelna (tohle je spise formalni poznamka; ma-li spravce
>  mozek v hlave, bude samozrejme pouzivat co nejblizsi news server)

Administator musi vetsinou nabidnout vice zdroju a vypsat odkud to je a
strucne vyhody/nevyhody a vyber pro konkretni pripad nechat na uzivateli
(zkusenost z Prahy). Napriklad na UK to udelali pres gopher
(cucc.ruk.cuni.cz) moc pekne vcetne popisu skupin, ale asi jednou provzdy.
Takze nevim, jestli se tam nekdy dockam treba skupin
comp.os.ms-windows.networking.* , ktere existuji uz asi rok.

A druha poznamka k vyse uvedenemu: pokud ma spravce mozek v hlave a
konfiguruje news reader pro uzivatele, nebude pouzivat nejblizsi news
server, ale news server s nejrychlejsi a nejspolehlivejsi odezvou. Neda se
nabizet server, ktery casto odmita z duvodu zaneprazdneni nebo si minutu
rozmysli, jestli seznam prispevku skupiny posle nebo ne.

Jiri Kvarda                       Ceske Vysoke Uceni Technicke
e-mail: kvarda at vc.cvut.cz         Vypocetni centrum, ICSC
tel.: +42 2 2435 3306             Praha, Cesko