Broadcast adresa

Pavel Krizanovsky kriza at skoda.cz
Wed Nov 1 17:56:44 CET 1995

On Tue, 31 Oct 1995 vitkovice.informatika at VSB.CZ wrote:

> [...]
>
> 	DHCP klient muze pozadovat odpoved na svuj pozadavek bud na
> "unicast" adrese (hardware adresa + IP adresa doporucena ze
> serveru), nebo na "broadcast" adrese (FF:FF:FF:FF:FF:FF hardware
> adresa u ethernetu a 255.255.255.255 IP broadcast adresa).Nas klient
> (Microsoft TCP/IP for LAN Manager 2.2) pozaduje odpoved na broadcast
> adrese. Bohuzel nas UNIXovy server mel jako broadcast adresu
> nastavenu na svych rozhranich jako default 255 pouze na miste
> odpovidajicim adrese "hostu". Sitova cast adresy byla ponechana tak
> jak je ( napr. 185.220.255.255). Aby DHCP server fungoval, museli

To jste meli jeste stesti, ze vas UNIX vubec podporuje limited broadcast
adresu 255.255.255.255. My provozujeme zmineny DHCP server na skvelem
;-) HP-UX 9.05 a ten si broadcast 255.255.255.255 proste vnutit
nenechal, jedine klasicky directed broadcast. V dokumentaci jsme o tom
nenasli zadnou zminku, dotaz na support HP take zadne vysledky neprinesl.
Nyni mame nastesti DHCP server na pocitaci, ktery je na FDDI
a o vlastni  limited broadcast se staraji routery.

Ma nekdo s HP-UXem podobne problemy ?

> 	V teto souvislosti   by nas zajimalo, jaka je doporucena broadcast
> adresa. Jake vyhody ci nevyhody muze mit pouzivani at uz plne
> brodcast adresy (255.255.255.255), nebo pouze 255 na miste adresy
> "hostu" ?

Zakladni vyhoda directed broadcastu (napr. 185.220.255.255) je asi to, ze se
dostanou pres routery, kdezto "obycejne" (limited) broadcasty ne (pokud
to na tech routerech vyslovne nenakonfigurujete). Nejsem si jisty, ale
myslim, ze UNIX pouziva nastaveny broadcast stejne jenom k vysilani
broadcastu na stejny subnet, na jakem se nachazi on sam, takze vyse
zmineny efekt na routery se stejne neuplatni.
Nic jineho me nenapada, mozna nekoho jineho ano...

				Kriza
Ing. Pavel Krizanovsky
Enterprise LAN/WAN Management
Skoda Informatika s.r.o.        tel.   : ++42 19 7738560
Brojova 16                      fax    : ++42 19 227520
307 04 PLZEN, Czech Republic    e-mail : kriza at skoda.cz