Repeater na dlouhy segment

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Thu Nov 23 12:19:38 CET 1995

Dobry den,

> Nase LAN zalozena na 10Base2 se zda po nekolika rozsirenich uz moc dlouha,
> (blizi se uz limitu 185m) protoze z jednoho konce na druhy uz jdou timouty
> (vypadle pakety). Odbornik
> s osciloskopem  zjistil, ze uroven signalu na konci uz je kolem -0.4V,
> zatimco rozumne je tak -0.8 (norma pry rika -2V na budici)

sice nejsem zadny kabelovy mag, s analyzatorem tu obihaji dum jini, ale
pokud jsme se s takovou situaci setkali (take mame 200m segmenty i delsi),
vzdy jsme nakonec zjistili vadny usek kabelu. Zdanlive byl v poradku,
ale mel napr. vadny plast, nekdo jej prislapl apod. a zpusoboval utlum a odrazy.

Utlum 30dB/km, o kterem tu pisete (6dB na 200m) jsem naposled videl, kdyz
kolegove slavnostne zastricili prve karty ZNET do stroju PC16NB Honza.
Ale ten drat silne pripominal mikrofonni snuru :-) a stejne jsme jej brzo
vyhodili.

Jan Schmidt
CVUT FEL