Etiketa Internetu

Jiri Demel DEMEL at dinf.fsv.cvut.cz
Wed Nov 29 20:03:42 CET 1995

Michal Ambroz <xambroz at cs.felk.cvut.cz>  se ptal

>     Zajimalo by mne kde se da najit neco jako soupis pravidel uzivani
> site internet. Mam na mysli, co se smi a nesmi prenaset po siti, apod
> Stacilo by neco jako FAQ nebo etiquet, ale nic podobneho se mi nedari najit

Existuje text od Arlene H.Rinaldi, ktery se jmenuje 'Netiquette.
Je to asi 17 kB dlouhe a originalni zdroj je
ftp://ftp.lib.berkeley.edu/pub/net.training/FAU/netiquette.txt
(to opisuji ze sve knizecky Internet pro zacatecnika  :-)

Pokud to nechcete tahat z Ameriky (a podle te netiquetty byste se mel
snazit ziskat to z nejakeho blizsiho zdroje), napojte se pres www nebo
gophera na  omicron.felk.cvut.cz  a v menu hledejte  Training a pak tempo.
Verse, kterou tam maji je sice trochu starsi (rok 92), ale moc
se to nelisi od verse z roku 94. Asi je to i leckde jinde,
zkuste hledat Parkerem, pripadne vam to mohu i poslat.

Pokud byste to chtel v cestine, tak zhruba polovina (ta dulezitejsi)
toho textu je volne prevypravena ve vyse zminene knizecce.

Hezky den preje

                                        Jiri Demel
                                        Stavebni fakulta CVUT