TELNET s podporou Z-modemu pod UNIX a WIN

Hynek Med xmedh02 at manes.vse.cz
Sat Oct 7 19:32:55 CET 1995

On 7 Oct 1995 hladikz at infima.cz wrote:

> Zname reseni pro MS-WINDOWS. Existuji terminalove programy pro telnet s
> podporou Z-modem protokolu, nebo lze pouzit ovladac COMMT pro emulaci
> COM portu via telnet s libovolnym win kom. programem.
> Jak je to pod Unixem nevim, ale predpokladam ze nejaky telnet s Zmodemem
> by taky mohl existovat.

Dost pochybuju, ze by neco takoveho existovalo - i kdyz by to mozna nebyl
problem napsat (zmodem i telnet existuji pro Unix ve zdrojacich).. Da se
to resit nasledovne:

1. Svym oblibenym terminalovym programem, ktery umi ZMODEM si zavolam na
svuj terminalovy server. (Pokud zadny nemam, pripojim se po seriovem
kabelu jako tty od meho Unixu.)

2. Z terminaloveho serveru udelam telnet (8bitovy!) na prislusnou bbs.

3. Kdyz na te bbs poslu soubor ZMODEMem, prenese se mi rovnou do meho
terminaloveho programu. Viola!

Ale prijde mi ponekud divne, kdyz ten clovek ma pristup na Internet,
stahovat soubory z bbs, ktera je take na Internetu pres neco jineho nez
pres ftp. Pokud to vase bbs nepodporuje, tak je to chyba. :-)

Hynek

PS Napada mne jeste jedna moznost - kermit umi udelat telnet, a prenaset
soubory protokolem kermit. Je pravda, ze vetsina implementaci kermitu na
bbs je zoufala (kratke pakety), nicmene to jde.

Hynek Med, xmedh02 at manes.vse.cz