Home Net

Jan Koudelka XKOUDEL1 at hwlab.felk.cvut.cz
Fri Oct 13 11:18:43 CET 1995

> From:           "PAVEL MARES" <MARESP at infnw.upol.cz>
> To:             net at cs.felk.cvut.cz
> Subject:        Home Net

> Obracim se na vas se zajimavym problemem,
> snad se najde nekdo, kdo by mohl vedet o nejakem snadnem amaterskem

Nevim, co je mysleno amaterskym resenim. To, co si chci zavest doma pro asi
500 metru ja, je levne, ale vyzaduje to trochu prace.

> (a hlavne levnem) propojeni dvou nebo vice pocitacu, ktere jsou od
> sebe vzdaleny asi 150m. Mohlo by se jednat o jakykoliv druh spojeni.

Co se tyce reseni, myslim ze nejvyhodnejsi pro takoveto vzdalenosti je
duplexni vysilaci provoz na nejake rozumne frekvenci s rozumnym vykonem.
Jednodussi je reseni pro modem, da se udelat i modulator pro signal serioveho
rozhrani, jako je RS-232.
Toto reseni je pro nizke frekvence (ja doporucuji nejake dva kanaly
obcanskeho pasma, tj. 27 MHz, a to nejlepe kanal 19 a 20) a s malym vykonem
(pro 150 m staci bohate 50 mW, aby to bylo bez ruseni) velmi levne (material
se da poridit do 600 Kc) a odpadnou i problemy s tahanim kabelu pres cizi
pozemek.

        Doufam, ze jsem aspon trochu pomohl.

                                                   Jan Koudelka

*         * * * * * * * *          *       xkoudel1 at cs.felk.cvut.cz       *