Home Net

Josef Kaderka kade at mrkev.vabo.cz
Sat Oct 14 16:02:59 CET 1995

> Ja bych svatokradezne navrhl koax Eternet. Pockejte, ctete dal....
>
> A to tak, ze bych hledal podnik/instituci, kde prechazeji na UTP
> kabelaz. Od nich bych se snazil nejake kabely  (vytahane trebas ze
> zdi) a karty levne ziskat.

Opravdu asi nic jednodussiho (=> lacinejsiho) neexistuje, i kdyby
se mel koupit novy kabel. Ovsem pak je tady rada dalsich otazek,
jako odolnost (pokud by mel byt pod sirym nebem), ochrana nikoli
pred AIDS ale proti staticke elektrine, legislativni zalezitosti
(natahnout jen tak pres ulici kabel sice lze, ale ...).
Zasadni vyhodou by byla moznost poucit bezne a lacine prvky,
samozrejme ethernetovske karty, coz znamena 10 Mb/s.

Dalsi moznost jsou dva nebo ctyri draty a na ne bud klasicke nebo
baseband modemy, pripadne nejake udelatko na proudovou smycku.
(propojit seriove porty primo na 150 m se mi zda prece jen silne kafe,
ale jsou taci, kteri se neboji niceho). Zustava nizka prenosova rychlost a
potreba naleziteho SW i HW.

Radiovy spoj by asi nemelo smysl uvazovat jiny nez plne duplexni.
To ale na urovni CB znamena (podle mne) mit 4 stanice, pripadne
dve duplexni (lze-li neco takoveho sehnat). Pomijim packet, TNC,
AX.25 a pod. V kazdem pripade by prenosova rychlost byla podstatne
nizsi nez u Ethernetu, max. jednotky az desitky kb/s a porizovaci
naklady vyssi.
Mikrovlnne zarizeni by se sehnalo si tak za 300 000,- (info
z INVEXu), udela kanal o sirce pasma 8MHz. Navic jsou treba
koncove aktivni prvky (rozhrani X.21, V.35, G 703). Cili asi mimo
soutez.
Laserovy spoj, V-SAT a jine (aspon pro mne) lahudky asi taky
patri do jine kategorie.

| Josef Kaderka                                 kade at vabo.cz    |
| katedra automatizovanych systemu          tel. 05/41182704    |
| veleni a informatiky                      fax. 05/41182987    |
| Vojenska akademie Brno                                        |
| Kounicova 65,  612 00 Brno                                    |