Home Net

Jan Koudelka XKOUDEL1 at hwlab.felk.cvut.cz
Mon Oct 16 14:19:01 CET 1995

> Na CB se _nesmi_ provozovat modemova spojeni. Muze se ale provozovat
> tonova volba. Suskanda ke mne donesla, ze jeden z modemu pro packet
> radio (snad TNC) umi prenaset data pres tonovou volbu prave kvuli
> CB. Prenosove rychlosti ale nebudou nic super (mene nez 2400 Bd).

Co se tyce tech predpisu, tak CB je pro 4W FM povoleno jako obcanska
radiostanice, ovsem pro vykony mensi nez nejaka hodnota (myslim, z je to
200 mW) je povolena FM i AM, a to bez registrace, pro libovolne ucely a s
libovolnou antenou. A pro 150 m spojeni by bohate stacilo 50 az 100 mW.
Samozrejme pro ten duplexni provoz se nehodi kupovat stanice, krome toho by
to bylo prehnane drahe, ale je lepsi sehnat par soucastek a stanice si
postavit. Vzhledem k malemu vykonu a nizke frekvenci neprijdou soucastky
draho a nejsou ani vysoke naroky na navrh tistaku. Celkem obe stanice by s
duplexnim provozem vysly asi na 600 Kc. A nejlepsi je pouzit 19. kanal a neco
k nemu, protoze to je frekvence, pro kterou jsou delany ty rucni stanice, co
se prodavaji 450 Kc v trznici - na ty neni treba zadne povoleni, maji vykon
100 mW. Krome toho, predpokladam, ze by to spojeni nebylo pohyblive, takze
neni problem snizit vliv ruseni na minimum pouzitim smerove anteny.
Akorat to chce trosicku prace s vyrobou tech stanic, ale dnes prakticky
neexistuje jiny zpusob ziskani nizke ceny, nez je trocha vlastni aktivity.

                                                   Jan Koudelka

*         * * * * * * * *          *       xkoudel1 at cs.felk.cvut.cz       *
*         * * * * * * * *        *         xkoudel1 at hwlab.felk.cvut.cz    *