Home Net

Jan Koudelka XKOUDEL1 at hwlab.felk.cvut.cz
Mon Oct 16 14:58:18 CET 1995

> Co sa tyka pouzitia CB na tento druh prenosov ,nie je to velmi spolahlive ,a
> ked berieme hustotu premavky na vsetkych kanaloch CB ,a tych je v sucasnosti
> 200 (povolenych 40) ,spojenie by bolo velmi casto rusene.
> A co sa tyka smerovych anten .. pre CB sa vyraba najmensia smerova antena 3
> prvkova .. s rozmermi 4x3m !!! a to si nedovoli instalovat ani kazdy
> CB-maniac !!!
> Jednym z rieseni by bol aj vzdusny opticky kom. system ,no konkretnu firmu
> Vam nedoporucim (vid Sdelovaci technika).

Opet opakuji, ze by tenhle druh spojeni byl k necemu pouze pri vlastni
konstrukci stanic, a tedy predpokladam i anten - ono totiz pro vykon 100 mW
neni zapotrebi nejak super kvalitni prizpusobeni, a zvlast ne pro vzdalenost
150 metru. Krome toho i v Praze, kde je pres den provoz opravdu slusny a
cebeckaru je tu skutecne pozehnane, jsem nikdy nezazil ruseni o vetsi sile
signalu, nez je 9 S. A protoze se vseobecne vi o tom, ze na 19.kanale se
pouzivaji ty detske stanice, tak ani moc nehrozi, ze by tam nekdo moc vysilal.
Mimo to, obycejny kus dratu ma tak uzasne smerove ucinky, ze pri spojeni 150
metru a prime viditelnosti by stanice s antenou s vertikalnim vyzarovanim
nemela pri 4 watech spojeni prerusit, pokud by se nenachazela zrovna
uprostred mezi obema 100 mWatovymi stanicemi se smerovkami. To nejsou vypocty
ani vymysly. To mam vyzkouseno. Sice na vzdalenost asi 100 metru, ale zase
bez prime viditelnosti.

                                                   Jan Koudelka

*         * * * * * * * *          *       xkoudel1 at cs.felk.cvut.cz       *
*         * * * * * * * *        *         xkoudel1 at hwlab.felk.cvut.cz    *