subnetworking with all 0 or 1

Zdenek Hladik hladik at novell.infima.cz
Wed Oct 25 23:25:49 CET 1995

Zdravim vsechny, zejmena TCP/IP experty!

A pro ty mam jeden dotaz, ktery se tyka subnetworkingu:

Jak  je to  s pouzivanim   subnetworku se  subnet mask  se samymi
nulami  nebo jednickami?  V knize  TCP/IP illustrated  [1] je  to
jednoznacne  zakazano.  Potreboval  jsem  rozdelit  Netware sit s
ceckovou  adresou  na  dva  subnety   a  zjistil  jsem  ze  maska
FF.FF.FF.80 je nepripustna!! Musel  jsem tedy pouzit FF.FF.FF.C0.
Subnety pak maji jednicku v sedmem  nebo osmem bitu. Tim se ovsem
vyplytva polovina  adresniho prostoru! Tusim ze  duvody souvisi s
mechanismem broadcastingu. Muze to nekdo blize osvetlit?

BTW  na SPINET  access server  se nastavuje  FF.FF.FF.FF cemuz uz
vubec nerozumim :-(( Ze by se ta pravidla dala u PPP/SLIP serveru
ignorovat?

p.s. [1] TCP/IP Illustrated Voll.1 , Stevens Addisson-Wesley 1994
          (k dostani u vydavatelstvi "+")

         Tuto knihu  jsem koupil na  doporuceni p.Satrapy a  mohu
         tez vrele doporucit! Je napsana velmi ctive a obrazky
         (viz illustrated) velmi zlepsuji jeji ctivost.

                                          Zdenek Hladik
                                       I N F I M A - W A N
                       /""""""\     Modra 1977 Praha 5, Czech
                     ( (o)  (o) )     tel/fax +422-5612731