Cesky PMAIL

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Thu Oct 26 16:10:11 CET 1995

Nejprve k puvodnimu dotazu: existuje beta verze pocesteni pro DOSovsky
Pegasus verze 3.12. Navrhnu jejim autorum, aby se vystavila (s jasnym
oznacenim, ze jde o beta verzi) na gopher.cesnet.cz, nez dojde k jejimu
oficialnimu zverejneni.

> Mne se nelibilo, ze texty, ktere cesky pMail generuje do odesilanych
> dopisu jsou cesky. Napriklad pri posilani souboru. Pokud takovym
> pocestenym programem pisu nekomu v cizine, asi se bude divit.
> Proto pouzivani takoveho programu nasim uzivatelum (Stavebni fakulta
> CVUT) moc nedoporucuji.
>
> Dale mi vadilo, ze obvykly povel Forward se nedaval klavesou F,
> ale J jako 'Jinemu'. Nenapada mne lepsi preklad. Je to vec nazoru,
> ale ja bych doporucoval takove terminy nechat neprelozene.
> V cestine by mel byt HELP, ktery vysvetli bezne anglicke terminy.
> [...]

Horke klavesy a nazvy jednotlivych cinnosti jsou otazkou zvyku. Malokdo
pouziva stridave ceskou a anglickou verzi, takze si navykne na urcite
klavesy a je mu v podstate jedno, ze druha verze pouziva jine. Pouziji-li
se pro nazvy cinnosti anglicka slova, bude velmi tezke napsat napovedu ci
uzivatelskou prirucku, ktera by mela hlavu a patu. Bud se v textu ocitnou
ceska slova, ktera ale nebudou totozna s anglickymi na obrazovce, nebo se
anglicka slova vloudi i do textu a vznikne naprosty paskvil, kdy
"sendujeme majly" misto abychom odesilali dopisy. Jako rozumne alternativy
vidim tedy Pegasus ryze anglicky a ryze cesky. Pokusy o "neco mezi" maji
malou sanci na uspech (ale rada z vas bude mit na vec zrejme jiny nazor).

U nas maji uzivatele na vybranou. Prikazem MAIL si pusti anglickou verzi,
prikazem POSTA ceskou. Pokud je mi znamo, jsou docela spokojeni.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic