Broadcast adresa

vitkovice.informatika at vsb.cz vitkovice.informatika at vsb.cz
Tue Oct 31 16:16:29 CET 1995

              Preju dobru den !

Pred casem jsem po moci teto konference pozadoval informace o DHCP
serveru pro UNIX. Od pana Papezika jsem ziskal tip na BOOTPD.2.4.3 +
DHCP patch (za coz mu touto cestou dekuji). Pri experimentech s timto
software jsme narazili na drobny problem:

	DHCP klient muze pozadovat odpoved na svuj pozadavek bud na
"unicast" adrese (hardware adresa + IP adresa doporucena ze
serveru), nebo na "broadcast" adrese (FF:FF:FF:FF:FF:FF hardware
adresa u ethernetu a 255.255.255.255 IP broadcast adresa).Nas klient
(Microsoft TCP/IP for LAN Manager 2.2) pozaduje odpoved na broadcast
adrese. Bohuzel nas UNIXovy server mel jako broadcast adresu
nastavenu na svych rozhranich jako default 255 pouze na miste
odpovidajicim adrese "hostu". Sitova cast adresy byla ponechana tak
jak je ( napr. 185.220.255.255). Aby DHCP server fungoval, museli
jsme ji prenastavit na 255.255.255.255.

	V teto souvislosti   by nas zajimalo, jaka je doporucena broadcast
adresa. Jake vyhody ci nevyhody muze mit pouzivani at uz plne
brodcast adresy (255.255.255.255), nebo pouze 255 na miste adresy
"hostu" ?

             Dekuji za pripadne odpovedi, nebo odkazy na jine zdroje

				Jiri Glumbik
				Vitkovice Informatika
				vitzel at vsb.cz