Ochrana lokalni site

Petr Lampa lampa at fee.vutbr.cz
Mon Sep 18 15:16:38 CEST 1995

> Vazeni pratele Internetu,
>
> mam dotaz, jakou mate zkusenost s ochranou lokalni site proti
> napadeni zvenci. Jaky doporucujete Firewall ?
> Mate nekdo nejake zkusenosti s hakery ?
> Jde mi o ochranu systemu Novell, VMS (VAX i AXP) a OSF/1
>
> Budu vdecen za kazdou konstruktivni odpoved.

Nejjednodussi a nejspolehlivejsi metoda je postavit firewall gateway,
nejlepe s BSD (napr. FreeBSD obsahuje firewall na IP ve standardni
distribuci). Jako zdroj informaci doporucuji vybornou knihu:

Wiliam R. Cheswick, Steven M. Bellovin: Firewalls and Internet Security,
Addison-Wesley, ISBN 0-201-63357-4.

Daji se samozrejme sehnat i komercne dodavane systemy (postavene take na BSD),
ktere obsahuji kompletni aplikacni gateway, konfigurovatelne pomoci menu,
s definovatelnymi pristupovymi pravy, zaznamy, apod.
V pripade zajmu se muzete obratit na RNDr. Lubomira Ptacka, ApS Brno,
tel. 05 740741

							Petr Lampa

Technical University of Brno			 E-mail: lampa at fee.vutbr.cz
Faculty of El. Engineering and Comp. Science	 Phone: (+42 5) 7275/111,225
Department of Computer Science and Engineering   Fax:  (+42 5) 41211141
Bozetechova 2, 612 66 Brno, Czech Republic