Cenik sluzeb vubec (Was: Cenik sluzeb CESNETu)

Martin Krejci mkre at oku-ck.cz
Wed Sep 20 22:16:12 CEST 1995

> Date:          Tue, 19 Sep 1995 09:17:14 MET-2DST
> From:          pavelk at chaos.dator3.anet.cz (Pavel Korensky)
> Subject:       RE[2]: Cenik sluzeb CESNETu
> To:            net at cs.felk.cvut.cz

> Tak, tak. On vubec ten zpusob uctovani pri kterem se plati za cas nebo objem dat
> dela cely Internet velmi obtizne pouzitelny. Jak se napriklad pri takovem
> zpusobu pouziva WWW, kdyz nektere stranky jsou pekne velike (viz napr.
> www.sgi.com). U ftp je jeste mozne jakztakz zjistit rozsah toho co chci tahat,
> ale u WWW se nedozvim kam smeruje jaky odkaz a jak je ktera stranka velika.
> [...]

Me nejvic nebavi poplatky TELECOMu. Zatimco ve velkych mestech se da
viset na Internetu treba celou noc za jeden impuls (tj. za 1,60 Kc),
me tady na venkove (Cesky Krumlov) nabiha v noci jeden impuls kazdych
40 sekund, ve dne jeste 2x rychleji. A to nemluvim o tom, ze jeste
nez se nekam dosurfuju, tak mi spadne spojeni. Kdyz se mi tohle stane
nekolikrat za sebou, tak je hodina casu v haji, TELECOM si nauctuje
cca. 50,- Kc za "uskutecnena" spojeni a ja jsem tam, kde jsem byl na
zacatku. TO cini Internet (v nasich podminkach) obtizne pouzitelnym.

Muzeme cekat na ISDN, ktere je pro dnesni potreby uz pomale, avsak o
hodne lepsi nez to, co mame k dispozici dneska. Slysel jsem ale, ze
poplatky TELECOMu za datove spojeni (a take za zrizeni pripojky) maji
byt 1,5 - 2 nasobek poplatku za hlasove spojeni. Takze to sice nebude
padat a budou se uctovat jen skutecne prenesene kilobajty, ale stejne
pujde (zvlast na venkove) o astronomicke sumy.

Pokud by mi nekdo pred nadchazejicimi volbami populisticky slibil, ze
se postara o informacni dalnice, tak bych na to mozna slysel...

Sincerely, Martin Krejci (mkre at oku-ck.cz)