Pravo a Internet (was Re: HotDog - HTML Editor)

Miroslav Wagner WAMBI at Barbie.die.fmph.uniba.sk
Wed Apr 10 20:06:26 CEST 1996

Dna 10 Apr 96 o 17:44, Peter Sevc natrieskal(a) klavesnicou:

>Ak sa nemylim (a ak ano, opravte ma), da sa zistit, odkial bol mail poslany
>(teda z ktoreho pocitaca). Adresu odosielatela je mozne pravdaze
>zakamuflovat. Program, ktory pouzivam, napriklad umoznuje nastavit
>odosielatela. Z hladiska prava by preto asi bolo problematicke niekoho preto
>tahat pred sud. Neviem, ci je to podla zakona mozne.

No co sa tyka toho zistenia, ze odkial bol mail poslany (z ktoreho
pocitaca), tak to nie je az take jednoduche, pretoze sa muozem
prihlasit z nejakeho pocitaca cez telnet port SMTP na nejaky server
kdesi mimo republiku a cele hlavicky tam muozem dopisat rucne. Teda
ten mail sice dojde, ale ci bude ochotny potom systemak v zahranici
sa hrabat v log suboroch aby zistil odkial bol mail poslany, tak to
nemusi byt moc ochotny. Navyse nie na kazdom serveri sa to presne
loguje a potom je to uplne stratena informacia a nezisti sa nic
(vtedy to muoze byt aj domaci server :-) ).

bye
Miro :-)

 Miroslav Wagner, Student of Informatics, Network Administrator
 Faculty of Math. and Physics, Comenius University, Bratislava
 URL   : http://www.dcs.fmph.uniba.sk/~wagner/
 E-mail: wagner at dcs.fmph.uniba.sk
 Phone: +42-7-724 000, 725 800, 725 868 / ext. 253