Pravo a Internet, bezpecnostni diry

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Thu Apr 11 14:22:47 CEST 1996

>Diskuse na toto tema uz prinesla nekolik velmi osklivych plodu ve forme
>navodu na porusovani autorskych prav a ve "druhe vlne" doporuceni na
>zneuziti vlastnosti postovniho systemu. Navrhuji ji ukoncit.

Jedna vec je, ze polemika jela jak snehova koule, sam jsem to se skripenim zubu
mazal. Druha, ze to bylo v lepsim pripade hluche, blesklo se sice o pravnich
predpisech, ale zadna konkretni informace z toho nevykvetla. Nejkonkretnejsi
nakonec byly ty navody k nepravostem. :-((

V tomhle ohledu to zas nebyl tak marny obrazek slabin konference a prihlasene
komunity.

Co se tyka slabin Sendmailu, na to uz jsem jako spravce taky narazil. Zda se mi,
ze to je cim dal horsi v tom, ze pribyva nastroju, ktere i laickemu uzivateli
mimochodem odhali letite diry v systemu. V podstate kazdeho, kdo pri konfiguraci
Eudory nebo Netscape 2.x premysli co pise, to musi napadnout.
Zda se mi, ze je to dan masovosti a z ni plynouci anonymity. Spravce
pravdepodobne zjistene diry zneuzivat nebude. Za normalnich okolnosti na to nema
ani cas. :-))) Ale dam-li uzivateli IP adresu pro PC s Windows ci DOSem, neumim
ho uhlidat. (Mate-li nekdo nejake figle, prozradte.) No a zkuste mu ji uprit.

Pokud existuje forum, ktere se venuje ucpavani bezpecnostnich der, rad se
pripojim. Uznavam, ze neni vhodne probirat bezpecnostni problemy v tak sirokem
plenu jako je net at . Zda se mi ostatne, ze posledni ohlasy byly dobre minene
stesky nad slabinami spise nez vedome navody. Clovek si leckdy neuvedomuje, kdyz
prispiva do konference, ze nepise jen tem x lidem, jejichz prispevky v posledni
dobe cetl a o jejichz mravnim profilu ma jakousi predstavu.

Martin Postulka