Pravo a Internet

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Thu Apr 11 17:51:40 CEST 1996

Petr Lampa wrote:

> Napriklad autorizovat podpis nebo sifrovat dopis pomoci pgp.

Jiste, ale na autorizovani podpisu musi byt nejaka duveryhodna centralni
autorita (a to i tehdy kdy pouzivate PGP) - nebot bez ni jste v nejlepsim
pripade chranen vy, jako odesilatel (nelze poslat postu "vasim jmenem")
ale neni chranen prijemce (zda odesilatel neni prave pro tento okamzit
vygenerovana neexistujici osoba).
Zaroven tato autorita musi byt blizko (jinak je spolehliva autorizace
prakticky vyloucena) - a takova u nas neni. Existuje sice uz i v cechach
firma, ktera se za centralni autoritu vydava (jeji URL jsem radeji
smazal), ale kdyz si prohlednete, za jakych podminek vydava autorizacni
certifikaty, dojdete k zaveru, ze je to horsi, nez kdyby neexistovala
(vydava je bez kontroly komukoliv a nechrani tak ani odesilatele, natoz
adresata).
(Pokud nasloucha nekdo z one firmy, byl bych rad, nez mi odepise
jedovatym dopisem do konference aby mi nejprve napsal osobne).

                                    S pozdravem

                                                Dan Lukes

Dan Lukes, Patkova 3/B1206, Praha 8, Czech Republic
tel +42-(2)-8551040 ext 776, E-Mail: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ