Pravo a Internet (was Re: HotDog - HTML Editor)

elzet at bajt.cz elzet at bajt.cz
Fri Apr 12 05:15:24 CEST 1996

IS>Ak sa nemylim (a ak ano, opravte ma), da sa zistit, odkial bol mail poslany
IS>(teda z ktoreho pocitaca). Adresu odosielatela je mozne pravdaze
IS>zakamuflovat. Program, ktory pouzivam, napriklad umoznuje nastavit
IS>odosielatela. Z hladiska prava by preto asi bolo problematicke niekoho preto
IS>tahat pred sud. Neviem, ci je to podla zakona mozne.

IS>Peter Sevc

Kazdy slusny server zaznamenava IP (a jmeno, if any) plus dalsi mozne
info o volajicim pocitaci. Jde jen o to si je vytahnout (casto byvaji v
logu). Problem je spis jinde - v dokazovani, kdo poslal zpravu, resp.
kdo byl na pocitaci, ze ktereho prisel nejaky kontakt. Pred soudem by
nejspis nic neobstalo, protoze tohle vsechno lze zfalsovat. Pokud by
tedy puvodce prohlasoval, ze s projednavanou veci nema nic spolecneho,
byl by z obliga. Jedinym dukazem by bylo jeho prichyceni pri cinu, resp.
nalezy z domovni prohlidky a jine zpusoby shaneni dukazu.

S pozdravem "elzet"