Smail pro 2 domeny

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} <vs@utia.cas.cz> vs at utia.cas.cz
Mon Apr 29 23:18:09 CEST 1996

On Tue, 26 Mar 1996, Tomas Kuzilek wrote:

> Zdravim vsechny lidi dobre vule ...

Delam si poradek ve schrance pro konferenci Net a vypada to, ze na tuto
otazku nikdo neodpovedel. Proto napisi strucne, co vim a pokud by byly
dalsi dotazy, tak je mozno v diskusi pokracovat (chci se vyhnout
odpovidani uz odpovezeneho).

Opakuji temer cely dopis, protoze uz je to odpoved po delsi dobe:

> [...]
>

> 						  dial-out modem
> 			            host2.dom1.cz     |
> 				   +------------------+
> 				   | Local host Linux |
> 			           | Smail3.1.29.1 #3 |
> 				   +--------+---------+
>           LAN    ---------------------------+-----------------------LAN
> 			Private LAN of two companies
>
> Stanice na privatni LAN jsou Win95.
>

> 1. Lze vubec zkonfigurovat smail tak, aby fungoval spravne pro obe domeny,
> tedy aby spravne dorucoval postu vsem uzivatelum a take, aby korektne v
> hlavickach odesilanych mailu uvadel u uzivatele1 domenu dom1.cz a u jineho

Po castech:

Ad hlavicky odesilanych: vetsina programu umoznuje tvar radky From:
nastavit
u sebe (pokud ne, tak nestoji za to je pouzivat). Pokud by to tam mel
pridavat az SMTP server, tak v sendmailu by to nejakymi hruzami (nebo u
novejsich i pres UserDB) slo; smail neznam, takze nevim -- pry je
jednodussi a mene mocny nez sendnail, ale mohlo by to jit. Ale doporucuji
resit prvnim zpusobem.

Ad spravne dorucovani: Tady nechapu, co tim myslite. Budou tam pocitace,
ktere budou bezet (temer) neustale a budou mit v sobe SMTP server? Pokud
ano, tak samozrejme. Pokud bude Linux i POP3 mebo IMAP klient a uzivatelum
se dopisy budou ukladat do schranky tam, tak to jde zcela samozrejme, jen
se musi smailu rici, ze je cilovou stanici jak pro dom1, tak i pro dom2.

> 2. Jakym protokolem prenaset postu z host1 na host2? UUCP pres TCP? Prozatim
> jsem zprovoznil smtp prenos z host2 na host1 a ten dale do Internetu,
> bohuzel zatim pouze pro domenu dom1.cz....:-(

UUCP je urcite moznym resenim, dalsi je takove, ze si na nevyuzity port na
host1 povesite pres inetd davku, ktera po spojeni pusti sendmail s
parametrem -q (a MX pro dom1 i dom2 s nejvyssi prioritou bude host2), a
vzdy po navazani PPP spojeni paralelne s odesilanim uvnitr nahromadene
posty na host1 se taky z host2 ,,napojite`` na tento port, cimz vydrazdite
sendmail na host1, aby Vam poslal vsechnu postu zvenku. Taky mu muzete dat
parametr, aby frontu prosel jen pro domeny dom1 a dom2 a tak zbytecne
neprochazel docasne nedorucitelnou postu. tady by se dalo delat i
premapovavani domen (pokud mate sendmail Berkeley 8.7.*, coz doporucuji --
8.7.5), ale neni to dobre, protoze by se pri konfiguraci smailu muselo
dat pozor, aby po dobu trvani PPP pripojeni neco neuteklo primo do
Internetu spatne oznacene.

Zpusob se sendmail -q pouziva alespon jeden pripojovat k Internetu v USA,
tj. je i prakticky vyzkousen.

Snad to k necemu bylo.

V. S.

|  |  Bc. Vladimír Solnický (TeX: Vladim\'{\i}r Solnick\'y)
|  |  Ústav teorie informace a automatizace Akademie věd České republiky
 \/   Pod vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8-Libeň, telefax: (02) 688-4677,
tel. (02) 6605/2212 nebo 2364, elektronická adresa: vs at utia.cas.cz
Pavučina: http://www.utia.cas.cz/user_data/vs/vs-home-cz.html