MIME

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Fri Aug 2 03:25:29 CEST 1996

Dne  1 Aug 96 v 15:04, Martin Weiss uvedl(a):

> Ja bych se take pridal. Jaky mam nastavit typ MIME u techto dokumentu
> pro Netscape 3.x ??? Automaticky spusteny Word zobrazuje uplne nesmysly.
> :-(

    Pojmneme to jako trochu obecnejsi otazku, jake MIME type nastavovat
pro ktere dokumenty na WWW serverech. Celou odpoved lze najit v
dokumentech RFC, ktere je dobre v pripade problemu se siti projit jako
prvni.

    V tomto pripade se pak jedna zejmena o RFC1521, ktery pojednava o tom
jak cele MIME funguje. A o RFC1700, ktere obsahuje m.j. IANA
registrovane MIME typy. Mezi nimi najdete take typ application/msword, coz
je jasna odpoved na puvodni otazku.

    Tam kde registrovany typ neni pripousti shora zminene RFC1521
vytvareni vlastnich (experimentalnich) pod-typu (tedy casti "za lomitkem")
s tim, ze musi zacinat na x-. U nejzatizenejsiho type - application pak
zaroven doporucuje, aby nazev subtypu byl odvozen od aplikace, ktera dato
data zpracovava. Tim je dano pomerne jasne schema, jak vytvaret typy v
pripade, ze doposud registrovane nejsou ...

                                S pozdravem
                                                Dan Lukes

Dan Lukes, Patkova 3/B1206, Praha 8, Czech Republic
tel +42-(2)-8551040 ext 776, E-Mail: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ