Help with small net

Jaroslav Cibulka kovopetrol at plz.pvtnet.cz
Mon Aug 19 15:57:17 CEST 1996

Votruba Tomas wrote:

> Zdravim
>
> Mam pro vas pro vsechny docela vetsi vodu na mlyn.
> Nejsem velkej expert na typy siti a z mensima jsem se zatim moc nesetkal , tak se na vas obracim s prosbou a zaroven budu reprodukovat
dotazy meho kam

> 2. Jaky treba typ kabelaze by se pro takovou malou sit hodil?

Zalezi spis na penezich. Pokud by se mely delat i rozvody telefonu,
je jiste, ze se nebudete stehovat apod. je idealni strukturovana
kabelaz (UTP).
Jde-li ale jen o pospojovani pocitacu, tak je vyhodne pouzit "zastaraly"
koax. Cenove je to cca 1/4 a mene nez u UTPecka.

Je to take otazka stability provozu - UTP pak jasne vede.

> 3. Jaky operacni system a komunikacni protokol by byl asi tak vhodny pro  tuto sit?

Windows NT nebo Novell NW na serveru.

Ja doporucuji NTecka - jsou jednodussi (Windows zna asi kazdy, to malo
navic neni narocne), vyjde to levnejc (a lepe se zvysuje pocet licenci
na pripojeni), je k nim slusna podpora ...

Pokud chcete na stanicich pouzivat Windows, tak Workgroupy nejsou nic
super, ale asi je to jistejsi varianta nez dratem do oka nebo WIN95.
V kazdem pripade windows maji sitovou podporu v sobe.

> 4. Jak by asi vy padala Hardwarova konfigurace  a sitove prvky ?

Tezko rict, zalezi na okolnostech. Pri beznem provozu (tj. sem tam
nejaky soubor a zadna obrovska databaze) staci jako server
(s NT) rychlejsi PC486 s 32 MB RAM a diskem dle potreby (pro instalaci
NT zhruba 200 MB)

> 5. Jake cenove naklady by to priblizne obsahovalo?
> Viz vyse. Zatim nevim ceny NT 4.0, verze 3.51 stala cca 16 tis. za server
a cca 16 tis. za 20 klientu. (mozno kupovat po jednom)

> BTW: Ti kteri nechteji zatezovat primo konferenci prosim o zaslani prispevku na moji soukromou adresu.

No, myslim si, ze je to vec, ktera by zajimala vice lidi.
Take lze ocekavat, ze vzbudi velkou diskuzi.

Proto se hned priznavam k tomu, ze ackoli NEMAM RAD MICROSOFT,
Windows jsou asi nejrozumejsi variata. Ostatne dens asi vice
firem tvori pro windows a NT server nez NW (i kdyz ten tu byl drive).

Zdravim

     Jaroslav Cibulka

      KOVOPETROL, a.s.
  Americka 49, 301 50 Plzen