Moje sit a IP adresy

vojtech at bajt.cz vojtech at bajt.cz
Thu Aug 22 04:31:48 CEST 1996

Hi Robi!

 > BTW to ALL: Dejte si nekdy traceroute na nekterou z masin VOL. Dost
 > casto se stava, ze nektere jejich routery maji adresy prave z techhle
 > vyhrazenyh prostoru :)

 Ro> Ano, ale to je naprosto v poradku, nikdo se na ty routery dostat
 Ro> nepotrebuje 1) a 2) any tyto IP adresy nijak do site nepublikuji,
 Ro> vyjma pokud se na ni primo zeptas. Krom toho ti nikdo ani takovouhle IP
 Ro> adresu routovat nebude a na pouziti pro routery mezi sebou je to IMHO
 Ro> velmi uzitecne a jednoduche.

A IMHO velmi neslusne, ne-li primo odporujici standardu. Navic u
firmy, ktera ma tak jako tak docela vekly adresni prostor take
nesmyslne, protoze tam nemuze byt problem si nejake adresy pridelit.

 > Presne tak. To se BUDE hadat. V pripade, ze se pripojis (cim
 > vlastne?), dostanes pridelenu IP adresu dynamicky. A od toho okamziku
 > je na tvoji zodpovednost, ze nepustis zadnou z internich adres ven.
 > Ona by se stejne daleko nedostala.

 Ro> A hlavne, i kdyz ji pusti ven, tak uz jen jeho provider, tedy pokud ma
 Ro> alespon nejak rozumne nastavene routery, tak mu ji nebude routovat ani
 Ro> jednim smerem. Takze to zase skonci na /dev/null

Vzdyt pisu, ze by se daleko nedostala. I kdyz, kdyz mi jednou
jeden pitomy talk posilal ven pakety s touhle adresou, dostaly se pres
nekolik provideru a dokonce pres satelit naprosto bez potizi :)

Vojtech.

... Kazde cislo Bajtu je tak trochu silvestrovske.
---
 þ Blue Wave/QWK v2.12 þ