Problem diakritiky na WWW vyresen (mozna)

Petr Lampa lampa at fee.vutbr.cz
Tue Dec 10 10:42:24 CET 1996

> Ja jsem samozrejme TEZCE neobjektivni, ale mne osobne zminovane grafy
> vyslovene potesily. Kdyz vezmu v uvahu, ze modul je vestaven primo v
> Apache serveru, zatimco pri kodovani SaCzechem je treba spustit interpret
> Perlu, ten musi analyzovat zdrojovy text skriptu, vyrobit z nej pseudokod
> a teprve potom se zacne opravdu kodovat, pripada mi ten casovy rozdil dost
> maly. Teprve pri rostouci zatezi serveru se situace zacina znatelne
> zhorsovat. Ja smekam pred autory interpretu Perlu. Osobne jsem cekal, ze
> vysledky budou o poznani horsi.

Myslim, ze hlavni problem asi skutecne nebude s rychlosti. Spise bych
videl problematickou plnou implementaci http/1.1 vcetne transparentniho
charset negotiation, moznosti automaticke nabidky reprezentaci (status
300 serveru), hlavicky Vary:, pozadavek na znamou delku (Content-Length)
pro udrzovane spojeni, respektovani Byte-Ranges, respektovani prav a
konfigurace adresaru, atd. Obavam se, ze mnohe z toho pomoci CGI
skriptu nelze jednoduse vyresit. Navic je celkem jasne, ze jakmile
servery a klienti budou skutecne zvladat http/1.1, pak na vetsine
serveru odpadne potreba jakychkoli prevodnich skriptu (alespon
pokud se spokoji s jednim poskytovanym kodem, klient by mel byt
natolik inteligentni, aby si prevedl ISO-8859-2 x CP-1250).
Pro poskytovani vice kodu asi neni jina cesta, nez zasah do serveru
(pardon, je, staci u Apache 1.2 vygenerovat kazdy soubor ve vsech
poskytovanych kodech a popsat tyto soubory pomoci type-map).

							Petr Lampa

Department of Computer Science and Engineering  E-mail: lampa at fee.vutbr.cz
Faculty of El. Engineering and Comp. Science	Phone: (+42 5) 7275/225,111
Technical University of Brno			Fax:  (+42 5) 41211141
Bozetechova 2, 612 66 Brno, Czech Republic