TCP maximum segment size a Win NT

Jiri Kvarda kvarda at vc.cvut.cz
Fri Feb 9 16:37:45 CET 1996

At 13:45 9.2.1996 +0100, you wrote:
>Pred jistou dobou si tady kdosi stezoval presne na tento problem. Kdyz
>jsem pri te prilezitosti prohlasil, ze Windows (libovolne odrudy)
>nepovazuji za vhodnou platformu pro Internetovske servery, bylo
>mi vysvetlovano, ze chyba je v konektivite a to, ze problemy delaji jen
>Windows servery, neni podstatne. Neverim.

Mohu to i postavit trochu jinak, problemy maji jenom klienti s Trumpet
Winsockem pres SLIP/PPP.

>Mimochodem - vrele doporucuji precist si clanek kolegu Rudisara,
>Rudisara a Kouly "Windows NT versus sitove protokoly, heterogenni site,
>Internet..." v Microsoft News podzim '95. Ja jsem neveril vlastnim ocim,
>co vsechno Win NT neumi a musi se do nich doplnovat (v textu nebylo jasne
>receno, zda se jedna o komercni nebo volne siritelne produkty, ale
>vyznivalo mi to spis jako komercni) - napriklad DNS nebo SMTP.

Jestli tam bylo IMS, tak to je freeware.

>Vubec se
>nemluvi o smerovacich protokolech a mam tuseni, ze v tehle oblasti jsou NT
>velmi slabe v kolenou. Celkovy dojem byl, ze nazev odpovida a Win NT
>skutecne stoji spise proti (versus) Internetu.

Router smerovacich protokolu je dostupny od Microsoftu take a zdarma.
Najdete ho napr. nekde na EMWAC CZ.

>Dovolim si jeste jednou zopakovat sve doporuceni: pouzivejte Linux.

Videl jsem instalovani Linuxu a divil jsem se, co vsechno musi chudak
instalator vybrat. Nabizi se treba asi 10 neewsreaderu apod. Ale Samba
ani LinuxWare se v instalaci nenabizi.

Na instalaci NT je pekne ze je tak jednoducha a primocara. Kolik lidi
potrebuje do NT multiprokol router ? Kdyz us to nekdo chce, tak at si to
stahne a nainstaluje dodatecne. Rozhodne to povazuji za lepsi nez tou
volbou otravovat vsechny.

>Stejneho vykonu dosahnete s podstatne slabsi (tedy levnejsi) technikou,
>navic je system zdarma. Usetrene penize investujte do skoleni nebo
>literatury a ocekavane naklady na SW (pro Unix sezenete kvalitni programy
>zdarma) investujte nejak rozumneji. S Linuxem se bude obtizneji zacinat,
>ale dojedete dal a lacineji. Na okraj: pomoci produktu Samba a LinuxWare
>muzete nabidnout Linuxove disky uzivatelum WfW a NetWare.

To je vec nazoru. Podle mne se s NT dostanete rychleji dal a mnozstvi
volneho SW pro ne dobre roste.

Na zaver si neodpustim nasledujici poznamku:

Pane Satrapo, necekal jsem od Vas, ze zahajite flame war o operacni systemy
na zaklade precteni jednoho clanku, a to v jedne z mala rozumnych konferenci,
ktere jeste zbyly.

S pozdravem,

Jiri Kvarda                       Czech Technical University
e-mail: kvarda at vc.cvut.cz         Computer Center, ICSC
tel.: +42 2 2435 3306             Prague, Czech Republic