TCP maximum segment size a Win NT

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Wed Feb 14 17:36:28 CET 1996

> Co se meho mineni tyce, tak na dobrych linkach s dobre nakonfigurovanym
> software by k fragmentaci dochazet nemelo.

Nezlobte se, ale tohle zalezi na tom, jak velky paket se da poslat po lince
(parametr MTU - maximal transfer unit). Pokud router propojuje Etherenet
(MTU 1514 bytu) se seriovou linkou, ktera ma MTU napriklad 296, a posle se
paket, ktery ma 1000 bytu, tak ten router ten paket proste MUSI rozdelit na
fragmenty. Nebo co je podle Vas dobra linka? S MTU 32 KB?

> Nevim ovsem, co je pro studenty tak podnetneho na vasem prostredi. Jinak
> receno, velice by mne zajimalo, kolik z vasich studentu se v PRAXI (vazne
> pochybuji, ze by vsichni i po ukonceni studia pusobili na uni.) setka se
> SunOS, pripadne Linuxem.

   Urcite neni pro studenty podnetne nejake "JEDINE spravne reseni",
nablyskane a zabalene do baliku s masli (a pri vzpomince na show na Invexu
s (temer) nahatym obrazkem). Ze pak absolvent ucitelskeho studia informatiky
bude nekde v bance prohanet Word a Excel je vec, ktera s podnetnosti nema co
delat.

   Bohuzel pristupy tlacene velkymi firmami vedou k tomu, ze pokud neco
nefunguje, tak budu sedet na prdeli a volat mobilnim telefonem o pomoc,
misto abych zkusil sam vymenit pojistku, zmenit neco v textovem (!)
konfiguracnim souboru apod.. Beda pokud neco zaskripe...