NFS

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Mon Feb 26 10:33:03 CET 1996

	Dobry den,

> Diky za odpoved. Chtel bych se zeptat, jestli lze citovanou
> specifikaci nekde sehnat, nejlepe v elektronicke podobe?

Mu jsme ji dostali darem, tak nevim. Napada me 1) prohrabat SunSite
2) obratit se na Sun (Part Number 800-1779-10, ale je to hrozne stare)

> 	Tomu se ale (aspon pokud to spravne chapu) nerika descriptory,
> ale filehandles.

Ano, mate pravdu, ale snadno se to zameni.

> 	Tak ted nevim, co mam udelat: Zakazat na nfs-serveru
> open( ..., O_RDWR|O_CREAT, pristupova_prava_bez_zapisu),

To Vam asi neco prestane fungovat, ne?

> nebo naopak povolit vlastnikovi zapis do vsech jeho souboru?
> Asi udelam to druhe. Ale je to dost neciste.

Nicmene je to podle toho citovaneho materialu. Pak je tu jeste treti,
zcela stylova Unixova :-) cesta: vezmete si k ruce zdrojaky a...

> P.S.: Podobny problem u NFS nastava tam, kde vytvorite docasny soubor,
>	pak jej unlink()ujete a pak pouzivate. Jak tohleto nfs-servery
>	resi? Videl jsem nejaky bastl typu prejmenovani tohoto souboru
>	na .nfs_XXXXX a podobne.

Aha, odtud se ty plivy berou. Teoreticky by se toto mohlo dit i v klientu.
NFS protokol nezna "unlink", jen "remove". Aneb soubor jako abstraktni model
versus ceckove cunarny.

Jan Schmidt