X.500

Magdalena Smolenova smolenova at mvax.uakom.sk
Wed Jan 3 09:30:10 CET 1996

Dobry den,

>poradte mi, prosim, nejake tipy, kde nastudovat uvod do X.500.
Mozem Vam poradit dokumenty na URL:
http://www.dante.net/np/ds/id.html
Tiez nejake materialy o slovenskej X.500 najdete na
ftp://nic.uakom.sk/pub/SANET/X500/
pripadne skuste archiv konferencie x500-sanet at uakom.sk na
http://nic.sanet.sk/ARCHIVES/info.html

>Zaroven Vas vsechny prosim o Vas nazor, co si jako odbornici o tomto
>standardu myslite. Ja zatim jen tusim, ze neexistuje zadna
>komkurencni platforma a proto se da ocekavat, ze se X.500 drive nebo
>pozdeji ujme.
 X.500 je distribuovana databaza po celom svete a to ma svoje vyhody
aj nevyhody, napr. dlhe odozvy alebo timeouty  pri prehladavani. Tiez
public software pre x.500 server ma niekedy problemy s pamatou.
Celkovo je prehladavanie v X.500 dost nepruzne a preto sa uvazuje
o preklopeni databaz do WHOIS++.
Vyhodou X.500 su moznosti multimedialnych atributov a v poslednej dobe
zavadzanie URL atributov, takze je mozne dokonale poprepajat podnikove
www servery (na ktorych je vsetko mozne) s podnikovou X.500 databazou,
ktora ma presnu strukturu.
To je zatial vsetko. Ak budete mat konkretne otazky, skusim na ne odpovedat.
Pozdravuje
					Magda Smolenova