.cz kontra .ostatni

Michal Meloun MELOUN at miracle.cz
Tue Jan 9 11:16:28 CET 1996

> Dalsi vady na krase jsou takoveto - rychlost? co je na .cz pristupu
> rychlejsi? mnohdy ftp do ameriky na hobbes je rychlejsi nez na
> ftp.vse.cz ktere mam teoreticky za rohem. News servery jsou zrovna tak
> na starou backoru, news.felk.cvut.cz je linej az beda, spoustu veci
> vubec nebere. Ty co eventuelne berou to co by me treba zajimalo
> (napriklad veskere UFO skupiny) mi tam pro zmenu nedovoli zapsat. IRC
> na irc.felk.cvut.cz je vecne v lagu a splituje kazdych tricet minut,
> vetsina lidi visi na irc.wu-wien...atd anebo nekde na druhem konci
> [...]

Tak jsem se tak trochu dival do logu na news.felk.cvut.cz. Mozna by
bylo dobre si zamest i pred vlastnim prahem. Pokud nemate
zaregistrovanu reverzni IP adresu, nemuzete pocitat s tim, ze vam
public sluzby budou fungovat rychle (pokud budou fungovat vubec).
Tedy jinak, news.felk.cvut.cz ma povolen post pouze z domen .cz a .sk.
Tohle omezeni jsem byl donucen zavest po znacnem narustu pripojeni z
aol.com  :-(. V soucasne dobe obsluhuje neco pres 600-800 connection
denne a to nejenom z teto republiky ale i z okolnich statu a Vy jste
(alespon pokud vim) jediny, kdo si stezuje na rychlost. Muj nazor je
ponekud jiny (a mam za to, ze ho mohu dolozit merenim) ale to je vec
jiste subjektivni. Nicmene, pokud by mel jeste nekdo jiny podobny
pocit, necht mi da vedet - neni pro to v podstate duvod, takze ...

No a co se tyce archivu. Vite, ono to ma jeden zadrhel. Tem archiv je
treba nekam ulozit. A ten disk stoji penize. A penez neni nikdy dost.
Jiste to lze udelat tak, ze si necham za pristup do archivu platit a
z tehto penez budu financovat masiny a disky, obsluhuji archiv, ale
to asi neni to, co by jste si pral. Nehlete na to, kolik by to stalo.
(Kolik stoji nejake rozumne Pentium, par destiket Mb pameti a par Gb
disku vime vsichni - moralni zivotnost tak dva az tri roky, a dejme
tomu tak 200 pripojeni denne...)

Presto, vlastni iniciative se meze rozhodne nekladou, a pokud
vznikne na codalan.cz archiv, ktery bude lepsi nez ty okolni, budu ho
jiste vyuzivat velmi hojne :-)

                                    Michal Meloun
                                    spravce felk.cvut.cz