.cz kontra .ostatni

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Tue Jan 9 13:07:06 CET 1996

Zdravim z Liberce,

take ja oprasim po vanocich plamenomet a pripojim se do diskuse. Nicmene
temat bylo opravdu hodne, tak snad nezapomenu reagovat na nic, na co jsem
reagovat chtel.

> Nesplnil :( je to STRASNE pomale, chrli to na me (pres telnet) mraky
> odkazu (a pokud nahodou splnuji to co chci, tak plati to co uz jsem
> jednou napsal - .cz prostredky [ne zdroje jak porad kazdy preklada
> resources] jsou ponekud nespolehlive a je malo pravdepodobne ze se k
> tem vecem vubec kdy dostanu) a nedava mi ani sanci ten odkaz nejak
> zpracovat (jinak nez capture, rucne prepsat nebo printscreen)

Parker je opravdu pomaly - ted mam na mysli predevsim jeho vyhledavaci
mechanismus, prenos vysledku je jina vec. Je to dano tim, ze pri rozbehu
byla pouzita velice jednoducha a tudiz neprilis vykonna metoda. Od te
doby objem dat rostl a rostl a rostl, metoda zustavala a Parker byl stale
pomalejsi. V soucasne dobe ho Jirka Randus dost radikalne predelava.
Zkomprimoval databaze, coz zpusobilo jiste urychleni. Momentalne se zabyva
B-stromy tak intenzivne, ze cekam, kdy na nem zacnou rasit listy. Behem
nekolika dni snad bude hotova nova verze Parkera, od ktere si slibuje
vyrazne vyssi vykon.

http://parker.vslib.cz/ je totez co http://www.vslib.cz/ (jedna se o dve
jmena stejneho pocitace) - tedy hlavni WWW server univerzity. Spravne URL
pro Parkera je http://www.vslib.cz/parker.html. Je pravda, ze na tehle
strance by uz asi mel byt rovnou formular.  Casem se to pokusime predelat.
Bez obrazku to asi nebude - prakticky vsechny vyhledavaci sluzby ho na
strance s dotaznikem maji. Pokud se tyce velikosti a data vzniku souboru
v archivech, Jirka je chce co nejdrive dodelat.

Data Parker sbira dvakrat tydne, takze nabizene odkazy by nemely byt prilis
nesmyslne. Pravdepodobnost, ze zmizely behem poslednich ctyr dnu je myslim
celkem mala. Stav databazi si ostatne muzete prohlednout.

Obrazky s klikou jsou celosvetovy slagr. V Internetu na ne narazite na
kazdem kroku. Nevim, proc by domaci servery mely byt vyjimkou. Obrazky
jsou to, co dela WWW popularnim. To je proste fakt. Jedine, co se s tim da
delat, jsou vyrovnavaci pameti na vsech urovnich.

> Schvalne uz jen tak dam hledat fixpack #16 pro OS/2ku - vec ktera lezi
> na VSECH ftp ktere maji co do cineni s OS/2kou, nenasel ho.....

Kde nic neni, ani smrt nebere. Myslim, ze u nas neni mnoho serveru, ktere
se venuji OS/2. Tedy krome Vaseho o zadnem nevim.

Causa News: U News se vicemene predpoklada, ze mate server ve sve lokalni
siti. Proto mnoho serveru na dotazy odjinud vubec neodpovida. Jestlize Vam
dovoli cist, uz to je znakem nadprumerne benevolence. Nicmene volnost
cteni neznamena nic jineho, nez vyssi zatez serveru a linky.

Jakmile uvolnite moznost prispivat, vystavujete se riziku docela
neprijemnych problemu. K Internetu se dostane leckdo a muze docela
uspesne zakryt svoji totoznost. Dovolite-li prispivat komukoli, muze tento
de facto nezjistitelny clovek prostrednictvim Vaseho serveru rozeslat neco
protizakonneho (treba v Nemecku meli problemy s propagaci fasismu).
Je proto rozumne povolit prispevky pouze z pocitacu vlastni domeny, kde
spravce ma veci relativne pod kontrolou. Vetsina spravcu to tak dela.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic