Anketa - vysledky

Vladimir Lieberzeit lieber at cs.felk.cvut.cz
Tue Jan 23 18:15:06 CET 1996

Vazeni sitovi delnici,

pred temer 14 dny jsem vyhlasil anketu na tema "Operacni system
(client), ktery pouzivam pro praci s Internetem". Zde vam posilam
vysledky.

Pripominam, ze v upresnujicich podminkach bylo, ze ma jit o OS
clienta a ze v pripade vice ruznych systemu si ma kazdy subjektivne
zvolit, ktery z nich je pro nej osobne nejdulezitejsi.

Do ankety prislo celkem 91 smysluplnych odpovedi. Vysledne zastoupeni
je nasledujici (sestupne):

UNIX        20        22.0%
DOS         20        22.0%
WIN         18        19.8%    (WIN = Win 3.x nebo WfWG)
W95         15        16.5%
LINUX       11        12.1%
NT           5         5.5%
MAC          1         1.1%
OS2          1         1.1%

Zajimave jsou take sumarni kategorie:
UNIX+LINUX  31        34.1%
WIN+W95+NT  38        41.8%

Vysledky tehle ankety bych nijak neprecenoval (celkova ucast byla
petinova, presne 20.0% :-) ). Ale presto to podle mne ukazuje par
trendu:

- W95 ani zdaleka nejsou tak ojedinele, jak se nekdo domniva

- UNIX si udrzuje celkem stabilni pozici, DOS zrejme ztraci ve
  prospech Windows

BTW, uplne nezajimava neni ani posledni statistika z teto ankety: Z
91 ucastniku jich 9 nebylo schopno ridit se (podle meho nazoru
jasnymi) pravidly, jak hlasovat (tj. jak ma vypadat Subject). To
cini 9.9% :-(

Vlada Lieberzeit

| Ing. Vladimir Lieberzeit              | "Violence is the last refuge |
| LIEBER at CS.FELK.CVUT.CZ                |  of the incompetent."        |
| Department of Computer Science, FEL   |                              |
| Czech Institute of Technology, Prague |                Salvor Hardin |