Problemy s DNS

Zdenek Hladik hladik at novell.infima.cz
Fri Jan 26 00:20:00 CET 1996

JELEN at UVT.VSZ.CZ (Stanislav Jelen) wrote:

>Jeden cas jsem mel stejne problemy s nasi domenou. Mel jsem spatne
>polozku serial v SOA recordu. Sekundarni nameservery pak nemely
>duvod si aktualizovat sve tabulky. Nemuze tu byt podobny problem?
>Zkousel nekdo uz nslookup na nefungujici adresy z obou nameserveru?
>(nevim ktera jmena nefungovala)

Zavada se projevuje OBCASNYM nenalezenim adresy, typicky: kliknu na
URL a Netscape vrati domain not exist, ci tak nejak a po 3 ci 4
pokusech  to najednou jde. Vypada to spis na problemy komunikace mezi
servery. Zda se ale ze to nejsou jen domeny spravovane ns.cvut.cz resp
ns.anet.cz.

Jestli dobre chapu princip komunikace DNS serveru, probiha dotaz asi
nasledovne:

1.  Mam uz ho v cache a nevyprsela doba po kterou ho tam mohu mit?
2.  Pokud ne zkus najit odkaz na ns ktere domenu spravuje tim zeptas o

     j ednu uroven vyse tedy u nas nejcasteji DNS pro domenu CZ.
     Pokud nevis kdo spravuje domenu CZ, zeptej se na to root serveru.

     (ROOT servery ma DNS natvrdo)
     Takhle to muze ruckovat max. tolikrat kolik je subdomen.
      Predpokladam ze DNS pro CZ maji prakticky vsechny servery
      neustale v cache.

Chyba tedy muze byt v DNS serveru, ktereho se nizsi servery casto
ptaji tedy na nekterem z Eunetovskych serveru pro CZ.

Pokud je v mych uvahach nekde omyl, prosim opravte mne.

Doufam ze se ozve nekdo, kdo vydi do protokolu DNS dostatecne hluboko.

                                               Zdenek Hladik
                                            I N F I M A - W A N
                           /""""""\      Internet,LAN,WAN consulting
                         ( (o)  (o) )     Modra 1977 Praha 5, Czech
                             (..)            tel/fax +422-5612731
                             ----       Internet: hladikz at infima.cz
                            \____/  --,      BBS 3122741(8lines)
                                     / ,  ,     BBS.INFIMA.CZ