W95 & zakaznik

Kamil Kukura kamil at unicom.cz
Tue Jan 30 12:21:42 CET 1996

In article <199601251616.RAA02418 at ns.felk.cvut.cz>,
   kamin at cpress.anet.cz (Martin Kamin) wrote:

> [...]

Hmm, co to je "manualne" prihlasenie? Raz tu mys do ruky chytit treba :))

Nie som zastanca Microsoftu, ale myslim, ze pre MS nie je zaujimave ci ma
alebo nema uzivatel programy ftp, trace a snad aj telnet. Podstatne je, ze ma
to zabudovanu TCP/IP podporu a link drivery na sietove karty a seriovy port
(PPP).
Uzivatel si bude chciet pozerat spravy o pocasi, stiahnut nejaku pocitacovu
hru a poslat list priatelovi a k tomu ma programky ako Exchange a Internet
Explorer. Inymi slovami: windows everywhere.

>Kazdopadne musite pouzit programek pro vytvareni scriptu pro
>prihlaseni do site pres vytacenou linku a PPP. Presne jak rikate, nic
>trivialniho.

Pristup na Internet cez W95 je pomerne jednoduchy. Nainstaluje sa cast balika
s nazvom "Dial-Up Networking" a v rovnomennej skupine sa vytvori nova polozka,
u ktorej sa uvedie telefonne cislo, typ spojenia a nejake doplnujuce
parametre.
W95 pouziva pomerne dobre implementovane PPP. Prihlasovanie sa deje cez PAP,
alebo CHAP; je mozne vyuzit softwarovu kompresiu a dokonca pocitac sa moze
dozvediet kto je jeho nameserver (aj ked to uz sa mi zda je vymysel
Microsoftu). Co je skoro sokojuce, je moznost nastavit PPP driver tak aby
vytvaral log subor a to (pozor!) do obycajneho ASCII suboru.

Myslim, ze pre kazdeho providera je W95 (podobne ako OS/2 connect) hotova
spasa. Nemusi dodavat ziadne nastavby TCP/IP (winsock, VxD stack) a tiez
ziadne dalsie programy na WWW, mail apod.
A pre narocnych zakaznikov este vzdy existuju produkty, ktore obsahuje
komplexne baliky pre TCP/IP.

>Martin Kamin

Kamil Kukura