PROXY

Libor Dostalek dostalek at pvt.cz
Wed Jan 31 11:23:20 CET 1996

On Tue, 30 Jan 1996, Jan Prikryl wrote:

> Stava se mi to obcas pri tahani veci, ktere chodi hodne pomalu a skonci
> timeoutem. Nikdo nic nennahlasi, jenom souboru je pulka. Nekolikery
> reload to zatim vzdy spravil.

Problem je v tom, ze cache je v proxy-serveru a cache je jeste (je-li
konfigurovana) na klientovi. Jsou tam tedy cache dve. V pripade, ze mate
poskozeny soubor v cache klienta, tak to muze spravit (opakovanym reload,
vypnutim cache ...). Kdyby vsak byl poskozeny soubor v cache
proxy-serveru, pak to zady reload nespravi a spravi se to az samo pokud se
zmeni original nebo az vyprsi expirace souboru v cache.

> Obavam se, ze by se to docela pralo s pristupovymi pravy. Jeden uzivatel
> pak suse zmeni neco ve vyrovnavaci pameti nekomu jinemu a tak podobne.
> Netscape 2.0 mi hrube vynada, kdyz si jej zkusim spustit 2x (zamek v
> adresari $HOME/.netscape/ ... navic jestli jsou vasi uzivatele vynalezavi
> a maji kvoty, je verejne zapisovatelny prosotor docela vyhodne odkladiste.

To se jedna opet o cache klient (tj. Netscape). Avsak www-proxy gateway
bezi z hlediska uzivatelu jako server. Do cache www-proxy gatewaye uklada
data pouze jeji vlastnik, takze jsou tam pouze jednou a mela by byt
konzistentni.

> Honza Prikryl

				Libor