Internet privacy

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Fri Jul 12 20:07:21 CEST 1996

> Za prve moznost ochrany anonymniho remaileru
> pred ziskanim internich dat. Mam na mysli to, ze spravce serveru fyzicky
> nemuze zjistit odpovidajici e-mail adresu k prezdivce generovane
> remailerem. Pokud ji fyzicky nemuze zjistit, nemuze byt ani zadnym
> zpusobem prinucen ji prozradit.

Co ja vim, popularni anonymizery jsou vetsinou umisteny v relativne slusnych
zemich (kde si nevymysleji Decency Act napriklad).

> V praxi si to predstavuji tak, ze pokud se na mne
> obrati (pres vyse uvedeny anonymni remailer) clovek ktery chce byt
> schopen cist me prispevky v USENET news, pridelim mu desifrovaci klic.
> On pak bude schopen ty posty cist.

Chapu, ale tohle asi v Usenetu neprojde. Usenet je verejna distribuce
a veci jako rot13 Vas jen maji nechat vychutnat pointu vtipu nebo
reseni hadanky. V uvedene situaci by se na Vas asi meli obracet
lide primo, mimo usenet. Take e-mail konference "jen pro zvane"
by takovemu ucelu,mohla slouzit, vcetne PGP klicu pri prihlasovani.

Mozna si nekdo mysli, ze lidi jsou stado. Nic proti tomu, ale nekteri
mohou byt treba zvykli na universitni zivot, s 1% mirne stourajicich
az zlomyslnych studaku (kdyby se vyskytly opravdu zle pripady,
nesedim na net at cs ale v base pro fyzicke napadeni). Internet pochazi
z kolaborativnich prostredi a holt je to na nem znat.

Jan Schmidt