Internet privacy

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Mon Jul 15 09:37:20 CEST 1996

Jan Schmidt <schmidt at cs.felk.cvut.cz> wrote:

> Co ja vim, popularni anonymizery jsou vetsinou umisteny v relativne slusnych
> zemich (kde si nevymysleji Decency Act napriklad).

Ano, ale pokud vim, spravce anon.penet.fi byl uz dvakrat nucen vyzradit realne
jmeno uzivatele. Poprve to bylo tusim pri nejakem skandalu kdy nekdo poslal do
Inetu soukrome materialy nejake sekty nebo cirke a podruhe pri nejakem posilani
porna. Krome toho je anon.penet.fi tercem neustalych utoku.
Pokud by se podarilo zajistit aby spravce opravdu nemohl znat identitu uzivatelu
sveho serveru, bylo by to lepsi.

> reseni hadanky. V uvedene situaci by se na Vas asi meli obracet
> lide primo, mimo usenet. Take e-mail konference "jen pro zvane"
> by takovemu ucelu,mohla slouzit, vcetne PGP klicu pri prihlasovani.

Ano, to je pravda. To s tim USENETem asi nepujde. Sifrovany mail-list je pomerne
zajimave reseni.

> Mozna si nekdo mysli, ze lidi jsou stado. Nic proti tomu, ale nekteri
> mohou byt treba zvykli na universitni zivot, s 1% mirne stourajicich
> az zlomyslnych studaku (kdyby se vyskytly opravdu zle pripady,

Nojo, jenomze na Interu jsou postupne universitni uzivatele zatlacovani do
mensiny nemyslicim stadem s Win95. Tim se nechci dotknout tech lidi kteri
uzivaji Win95 a do veci vidi. Ale Internet zacina byt plny lidi, kteri si umeji
jen pustit Netscape a Word.

Zdravi PavelK