cestina v Netscape

Vladimír Solnický vs at utia.cas.cz
Mon Jul 15 10:39:06 CEST 1996

On Mon, 15 Jul 1996, Mirek Tichy wrote:

> muze mi, prosim, nekdo poradit jak rozchodit cestinu
> v Netscape 2.02 pod W95 (html i mail) ?

V Netscape 2.x pod Windows to jde jen oklikovymi resenimi:

HTML:

1) Sehnat si prave ISO Latin 2 fonty, nainstalovat si je do Windows a ve
volbe Options, General Options, Fonts je dat pod Central European Latin 2.
A v Options pak dole nastavit default na Central Europen. Pak uvidite
spravne doslou postu a stranky napsane a oznacene jako napsane v ISO Latin
2; nemate ale moznost napsat dopis.

2) Nastavit si tamtez CE fonty z Windows -- pak si budete muset v
nabidkach volit kodovani Windows a stranky, ktere jsou oznaceny jako v ISO
Latin 2, se Vam proste budou zobrazovat se spatnym s, z a jinymi (ne
vsemi) znaky s diakritikou. Postu spravne neuvidite (vyjma nespravne
zaslane od podobnych) ani nenapisete.

posta:

Nejde to. Je zasilana v kodovani Windows, ale zcela zmatecne oznacena jako
v ISO Latin 2. Prectete ji jen s jinym Netscape 2.x, popr. jinymi
programy, ktere v podstate nemaji tuseni o existenci Latin 2 a cp 1250 ve
Windows (i kdyz se tak treba tvari).

Problemy s HTML (zatin ne s postou) se daji vyresit pouzitim verze 3.0b5
-- pak si nastavite jako Central Europen Latin 2 fonty fonty CE z Windows
a do kodovani si date Central European (Windows) a zadate Set default to.
Pak se stranky v ISO Latin 2, ktere jsou tak i oznacene, spravne zobrazi,
protoze je Netscape prekoduje. Posta je zatim znacena spatne a
neprekodovavana, ale snad to bude ve finalni verzi 3.0 lepsi. Bylo by
dobre jim napsat.

Vladimír Solnický, ÚTIA AV ČR, Pod vodárenskou věží 4,
182 08 Praha 8-Libeň, +42 2 6605/2364, telefax: +42 2 6884677,
vs at utia.cas.cz, http://www.utia.cas.cz/user_data/vs/vs-home-cz.html