Omezovane NEWS (Was: Internet privacy)

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Jul 19 08:33:30 CEST 1996

> Pokud by mel provider omezovat skupiny, pak snad mozna ty, ve kterych projde
> jedna zprava mesicne a ne ty o ktere ma zajem nejvic lidi (jak plyne z poctu
> zprav). To by me prislo logictejsi. Pokud je tomu jinak, nemohu si pomoci, ale
> rikam tomu cenzura. Hlavne u uvedenych skupin. Celkem by me zajimalo, kdo to
> vlastne dela. Napr. alt.sex.stories sem prokazatelne chodi, ale veskere stories
> jsou z toho vyhazene a zbyvaji tam jen nic nerikajici blaboly.

Pokud je mi znamo, dotycne skupiny sem skutecne nechodi. Prispevky, ktere
se v nich tu a tam objevi, byly zaslany do nekolika skupin soucasne (cesky
se tomu tusim rika crossposting). Jestli dobre chapu prenosovy
mechanismus, vysilajici server posle jen jeden exemplar a prijimajici jej
nahazi do vsech skupin, do kterych patri - tudiz se objevi i v tech, ktere
normalne neodebira.

Rozhodnuti nebrat v CESNETu nektere skupiny je stare tusim cca dva roky a
tehdy bylo motivovano predevsim kapacitnimi duvody. Napriklad
alt.binaries.pictures.erotica je dost velky bumbrlicek a tehdejsi linka to
proste nebyla schopna zvladnout. Skupina, ktera je velka a zaroven
problematicka, je samozrejme na rane jako jedna z prvnich. Od te doby uz
jsme s linkami o kus dal, nicmene prijem danych skupin nebyl obnoven - asi
je to tak pohodlnejsi technicky i politicky.

V nejblizsi dobe by melo dojit k zavaznym zmenam v mezinarodnich spojich
CESNETu a domnivam se, ze bude zmenen i tok News (momentalne skutecne
prichazeji z Vidne). Pri te prilezitosti by mohla prijit na pretres i
otazka odberu kompletnich News, takze uvidime.

Preji vsem pekny vikend

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic