Omezovane NEWS (Was: Internet privacy)

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Fri Jul 19 08:49:29 CEST 1996

> Pokud by mel provider omezovat skupiny, pak snad mozna ty, ve kterych projde
> jedna zprava mesicne a ne ty o ktere ma zajem nejvic lidi (jak plyne z poctu
> zprav). To by me prislo logictejsi. Pokud je tomu jinak, nemohu si pomoci, ale

   Bohuzel, minimalne v Cesnetu je snaha omezovat spise skupiny, ktere
- maji velky objem provozu (prispevky zabiraji misto na disku i kapacitu
  linek)
- jejichz obsah je takovy, ze by nikdo nezduvodnil danovym poplatnikum, ze
  jsou pouzivany k smysluplne cinnosti (site si vysoke skoly plati ze
  svych prostredku, ktere kupodivu berou ze statniho rozpoctu); v pripade
  ryze komercnich poskytovatelu pripojeni to samozrejme neni zadnym duvodem

> rikam tomu cenzura. Hlavne u uvedenych skupin. Celkem by me zajimalo, kdo to

   Ano je to cenzura.

> vlastne dela. Napr. alt.sex.stories sem prokazatelne chodi, ale veskere stories
> jsou z toho vyhazene a zbyvaji tam jen nic nerikajici blaboly.

   Nemam cas to kontrolovat, ale dost casto chodi do takovychto skupin pouze
cross-postingy, tj. zpravy zaslane soucasne do nekolika skupin, ktere
projdou diky tomu, ze nektere ze skupin, do niz je dana zprava take zaslana,
filtrovany nejsou. Kazdopadne nikdo v CR nema cas zjistovat, co jsou
sex.stories a co jsou blaboly a podle toho to mazat. Mohlo by se uplatnit
automaticke vyhazovani dlouhych zprav v nekterych skupinach, ale nemyslim
si, ze to nikdo u nas nepouziva.