Omezovane NEWS (Was: Internet privacy) (fwd)

Ingrid Ledererova Ingrid.Ledererova at cesnet.cz
Mon Jul 22 21:20:32 CEST 1996

>To je otazka nazoru. Znam dost lidi (ja jsem jeden z nich), kteri
>zbytecne plati
>cca. 120 dolaru rocne za relativne velmi pomaly NEWS feed z USA jen
>proto, ze se
>nekdo rozhodl netahat plny newsfeed do republiky. To se mi nejevi prilis
>korektni. Pokud nekdo zprostredkovava news, mel by tahat vsechny skupiny. Me
>napriklad zase nezajimaji alt.fan.*, alt.music.*, comp.os.* (s vyjimkou
>comp.os.linux*) a dalsich asi tak 15000 newsgroups. Presto chapu, ze nekdo
>nemuze byt bez alt.fan.michael-jackson a nemyslim si, ze je zbytecne tu
> [...]

Dobry den,

omlouvam se za opozdenou reakci. Zkusim, odpovedet aspon na nektere prispevky
o omezovani news. CESNET bere feed z uzlu EBONE ve Vidni. Feed, ktery
bereme neni plny napr. z hiearchie alt bereme jen male mnozstvi skupin
z asi 5000 nabizenych EBONEm. Krome toho nebereme prakticky zadne narodni
skupiny (napr. rakouske, nemecke, francouzske, taiwanske...) a ani skupiny
vedene v jinem jazyce nez v anglictine a samozrejme cestine a slovenstine.

Neni to dano ani tak chuti cenzurovat informace, ale snahou o omezeni
plytvani zdroji a take neznalosti pozadavku nasich uzivatelu. Pokud chcete,
aby server news.cesnet.cz distribuoval i dalsi skupiny, napiste prosim
svuj pozadavek na adresu news-adm at cesnet.cz.

               Dekujeme za spolupraci.

                               Ingrid Ledererova