Podivny koniec list-u dec-l

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Tue Jul 23 13:39:54 CEST 1996

"Matousek Petr" <matousek at chv.pvt.cz> wrote:

> 1) Firma neni clovek ani obcan, nema tedy lidska ani obcanska prava.
> Pokud mne tedy bude zalovat za vyrok "firma XY je prasiva",
> pravdepodobne mne musi obvinit z poruseni jinych paragrafu, nez
> soused, o nemz prohlasim totez. Nejde tedy podle meho nazoru tyto
> pripady plne srovnavat. S vyhradou, ze nejsem pravnik.

Lze. Firma, pokud je zapsana v podnikovem rejstriku ma statut pravnicke osoby a
jako takova ma podobna prava a povinnosti jako fyzicka osoba. Napriklad muze
vystupovat u soudu, zalovat pro pomluvu, byt zalovana pro pomluvu, podvod a
podobne. V techto vecech neni mezi sousedem a firmou zadny rozdil.

> 2) Pokud vim, ze firma XY posila pravniky na nekoho, kdo treba v
> rozcileni napsal do konference celkem nevinnou vetu o jejich
> kvalitach, pomyslim si svoje a sve tezce vydelane penize odnesu do
> nektere z desitek firem konkurencnich, ktere se jen tresou na to, aby
> mi poskytly stejne (nebo lepsi) sluzby. Verejna omluva za prkotinu,
> firmou vynucena, je take informace.

To je pravda, s tim naprosto souhlasim. Je to ale neco jineho nez o cem se tu
debatuje.

Mimochodem, nemyslim si, ze ta debata je tak uplne off-topic, protoze podoben
pripady se budou v budoucnu jiste mnozit, zajmena se vzrustajici komercializaci
internetu. Me osobne tato problematika docela zajima.

Skoda, ze se k celemu problemu nemuze vyjadrit nejaky pravnik pripojeny do tehle
konference.

Zdravi PavelK