Podivny koniec list-u dec-l

8-428.6 Radek Pospisil suspi at sh.cvut.cz
Tue Jul 23 16:45:42 CEST 1996

> Ne za to, co si myslite, ale za to, co jste verejne vyslovil!

  Ano, ale kdyz verejne vyslovim, co si myslim, tak mne muzou
obazlovat za co ? Za to ze si to myslim nebo za to ze jsem to rekl
nahlas ? Je tedy rozdil v tom, kdyz mam vlastni nazor, ktery si
necham pro sebe a tim, kdyz ho verejne vyslovim ?

> Proc ale vyslovujete svuj nazor, kdyz do toho nikomu nic neni? To je protimluva.
> A pokud vyslovujete neco bez odpovednosti za obsah a mozne dusledky,
> co jineho nez postih si zaslouzite?

  Ano, mate pravdu, ze clovek vetsinou vyslovuje svuj nazor s tim, ze
jej dava jaksi na pretres. T.j. ze se k nemu ostatni vyjadruji, ale
prece ho nemohou ostatni postihovat za jeho nazory. Ackoliv jsem
mladsi generace, tak si jeste dobre pamatuji, dobu, kdy byl
clovek postihovan za svoje nazory, ale tato doba snad proboha uz
pominula, nebo ne ?

> Svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho - tak nejak zni vyrok nekoho
> moudrejsiho. Tj. jak by bylo Vam ci vasi firme, kdyby nekdo o Vas nebo o ni psal, jak se
> mu zlibi?

  Napr. kdyby nekdo mi rekl, ze je presvedceny (nebo ze si jen
mysli), ze jsem napr. zlodej, tak by se mi to samozrejme nelibilo,
ale byl by to jeho nazor. A jedine co bych s tim mohl delat by bylo
to, ze bych se ho mohl snazit presvedcit, ze ten jeho nazor neni
spravny, ale v zadnem pripade ho prece  nemuzu zalovat za to, ze rika
co si mysli, i kdyz to treba neni pravda !

> Zdravim Jan Wagner

 Taktez zdravim Radek P.

|           Radek Pospisil (Suspi)            |
|       Student of the C.T.U. in Prague       |
|      e-mail : xpospisr at cs.felk.cvut.cz      |
|      http://cs.felk.cvut.cz/~xpospisr/      |