Podivny koniec list-u dec-l

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Wed Jul 24 11:21:22 CEST 1996

"Dan Lukes" <DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz> wrote:
> Dne 23 Jul 96 v 13:11, Matousek Petr uvedl(a):

> Ja bych neoznacil tuto diskusi za off-topic (a to jsem pomerne silny
> zastance, aby se debata v teto konferenci vratila tam kam patri). Zacali
> jsme o tom, zda a jakou odpovednost ma clovek, ktery v konferenci
> prezentuje svuj nazor a nekomu jinemu se to nelibi a je neni schopen k
> vyreseni teto situace pouzit cestnejsiho zpusobu nez pravnika. Vy jste mu
> totiz v pripadnem spachani trestneho cinu ve sve konferenci nezabranil.
> Co az si pravnik vzpomene a bude zalovat i moderatora konference, ze
> [...]

Muj nazor je ten, ze kazdy je odpovedny sam za sebe. Honit moderatory, providery
a dalsi lidi zabyvajici se technickymy a organizacnimi strankami Netu je IMHO
naprosta pitomost, prominte mi vsichni ten vyraz. Ja pohlizim na Net jako na
postu. Ta distribuuje zalepene obalky a za obsah neni odpovedna, nebot ho
nekontroluje a ani nesmi. IMHO by to u Site melo byt stejne.
Pokud se tyka cenzury, nekolikrat uz jsem svuj nazor psal. IMHO je jakakoli
cenzura naprosto cehokoli (bez vyjimky) zcela nepripustna. Za prve je to otazka
svobody projevu a jednani, ktera by mela byt nedotknutelna a ktere si cenim vic
nez pripadneho zabraneni nejakemu zlocinu (treba terorismus) ktery by cenzura
mohla umoznit. Krome toho je staletimi provereno, ze jakakoli forma cenzury je
stejne zbytecna, protoze pokud nekdo neco delat chce, vzdy si najde zpusob. I za
prohibice se v USA pilo, dokonce vic nez kdy jindy. I za komunistu vychazely
samizdaty. I pri extremnim mnozstvi penez urcenych na boj proti drogam pocet
narkomanu vzrusta a drogove kartely bohatnou cim dal tim vic. Pokud se na to
podivame z teto stranky, je cenzura spis skodliva.

Zdravi PavelK