ISO Latin 2

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Mon Jun 3 18:14:46 CEST 1996

> Muze mi nekdo rict , jaky znaky se doopravdy nachazeji
> na 128 - 160 v ISO Latin 2

Zadne. ISO 8859-* definuji tabulky dosaditelne do oblasti GL (21-7E hexa)
a GR (A0-FF hexa). Tyto oblasti jsou definovany ISO 2022, ktera take definuje
oblasti C0 (00-1F hexa - Vase oblibene "kontrolni znaky") a oblast
C1 (80-9F hexa). Oblast C1 obsahuje dalsi ridici kody. Jejich vyznam
pro znakova zarizeni definuje ISO 6429 (pro vsechny kody, vyhovujici
ISO 2022, stejne).

K ISO 6429 jsem se dostal az v dobach post-piratskych, takze mam jen vypisky.
Kodove hodnoty byvaji v dokumentaci k terminalum.

Priklad ridicich kodu z C1:

Jmeno	7-bit ekv.	vyznam

IND	ESC D		kurzor dolu s prip. posunem textu
NEL	ESC E		kurzor na pocatek pristi radky s prip. posunem
HTS	ESC H		nastaveni horiz. tabelatoru
RI	ESC M		kurzor nahoru s prip. posunem
SS2	ESC N		Single Shift G2 - nasledujici znak bude ze sady G2
			kod 8E hexa
SS3	ESC O		Single Shift G3 - nasledujici znak bude ze sady G3
			kod 8F hexa
DCS	ESC P		omezovac ridiciho retezce - kod 90 hexa
CSI	ESC [		Control String Introducer - zacatek delsi ESC sekv.
			sekvence - kod 9B hexa
ST	ESC /		konec ridiciho retezce zacateho DCS

Ostatni kody se odvodi ze 7-bitovych ekvivalentu analogicky.

Vic tady toho po ruce nemam, musel bych se vypravit do knihovny norem.
Uvedene kody jsou samozrejme volitelne jako vsechny standardni ESC sekvence,
to jest mohou, ale nemusi byt implementovany. Pokud jsou, vyznam musi
byt jak definovano.

Hezke pocteni v ISO 6429 preje

Jan Schmidt
Katedra pocitacu