Podil Microsoft internet exploreru

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Thu Jun 6 07:06:38 CEST 1996

> Zajimave,ze MSIE tam nikde nemela zde prezentovanych 25% a dokonce ani
> polovinu toho.

Ja nevim, kdo kdy a jestli vubec nekdo nekdy prezentoval udaj, ze 25% WWW
provozu je realizovano pres Explorer. Domnivam se, ze to spis bylo pouzito
jako horni odhad - jestlize Netscape Navigator ma 75%, i kdyby vsichni
ostatni pouzivali MSIE, bude to nanejvys 25%. Ale vsichni ostatni
samozrejme nepouzivaji jen MSIE.

Druhou otazkou je, jak dlouho tahle cisla budou platit. Jestli Microsoft
neco zvlada skutecne excelentne, tak je to prosazovani se na trhu.
Napriklad ke mne dolehly zvesti, ze MSIE se snad ma stat univerzalnim
uzivatelskym rozhranim Windows pro pristup k lokalnim i vzdalenym zdrojum.
Vubec nic o tom nevim - jestli je to mineno vazne, jestli je to
realizovatelne, jestli to bude realne pouzitelne... Nicmene pokud by s
necim takovym opravdu prisli, tak se nepochybne prosadi velmi brutalnim
zpusobem, protoze vetsina uzivatelu proste pouziva MS Windows. Nas, kteri
jim zatim uspesne odolavame, je mensina.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic