WWW proxy

Matus Uhlar uhlar at ccnews.ke.sanet.sk
Mon Jun 10 11:30:59 CEST 1996

HI all,

pisalo sa cosi o WWW proxy+cache
U nas bezi sice WWW proxy server s 1 GB cache ale nie som jeho adminom takze
info neberte celkom na 100 % :-S

Nuz - ked sa spojite na proxy a vyziadate si od neho dokument on najprv
- testuje ci sa dokument cache-uje (lokalne asi nie a posle Vam ich priamo)
- testuje ci ma tento dokument v cache
- ak ano zisti jeho cas , spoji sa na server a porovna s casom dokumentu tam
- ak je to to iste, pusti vam ten co ma na disku a neprenasa dokument
	(Vraj si toto porovnanie treba vyziadat a taky lynx to vraj nerobi,
	preto vraj nefunguje s proxy korektne, neviem)
- ak je vzdialeny subor novsi, stiahne ho sebe na disk a samozrejme kopiu
	posle Vam.
- ak dokument v cache nie je , to iste.
- ak je vzdialeny subor starsi neviem (nepredpokladam ze by sa to stalo, asi
	to nepredpoklada ani proxy)
- to by malo byt vsetko.

Nie vsetky PROXY CACHE musia fungovat presne takto (podla mna by mali)
Ako prebieha expiracia to neviem, asi ma nejaky celkovy index alebo
prehladava pravidelne vsetky subory.
Vymazavat moze expirovane subory alebo aj tie na ktore sa velmi dlho
nepristupovalo (z diskovych dovodov).

Nuz a ked sa mu dakedy nestiahne cely subor mal by to vediet detekovat -
browsery predsa ukazu kolko byte z kolko je prenesenych, ked skonci prenos
skor ako sa prenesie vsetko, mal by to proxy vediet detekovat, vraj to
nevedia vsetky (alebo ziaden ?)

Sposob ukladania na disku - /domovsky/adresar/meno_servera[:port]/ako_je_tam
A co sa mi nepaci ? ked si vyziadam server roznymi sposobmi
www; www:80; www.domena:80; IP; IP:80 - je to stale to iste ale nepride mu
to (tiez neviem kde vsade ako)

Ale - patchol to dakto ? Vie dakto o proxy ktory robi toto vsetko korektne a
inteligentne ? Napriklad by mohol ukladat masiny podla IP (duplikatne IP su
menej caste ako duplikatne mena+ :port) a pridat port vzdy...
AK dakto poradi alebo patchne, budem rad.
--
 Matus Uhlar, sysadm at Regional node of SANET in Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar at tuke.sk   WWW: http://www.tuke.sk/users/uhlar