Bill Gates (aneb: Proc si jej vazim)

Petr Snajdr snajdr at pvt.net
Tue Jun 11 11:33:00 CEST 1996

Michal ORAVA wrote:

>     Podle meho nazoru je W. Gates jednim z nejvetsich manageru,

Ano.V tom je Microsoft jednicka.A to myslim smrtelne vazne
(cimz jsem nechtel nic rict o pouzitych metodach)

> jake tento svet poznal. Neni pritom dulezite, zda MS-DOS ci MS

I kdyz nejvecich asi ne.Rek bych,ze na burze bude jen malou rybou ,
ne nevyznamnou,ale prece ...

> Windows maji takove ci onake chyby a chybicky, rozhodujici je, ze

vsechny programy maji chyby a pokud ne - tak se o nich jen nevi ;-))

> jsou obecne uznavanymi a predevsim prodavanymi produkty. Jestlize
> se nektere firme podari ziskat vice nez padesatiprocentni podil
> na tak rozsahlem trhu, zaslouzi si jednoznacne uznani. A s ni
> pochopitelne i lide, kteri stoji v jejim cele.

ucel sveti prostredky ?????

>     Pokud mate pocit, ze svuj nejvetsi trumf ("obchod stoleti") -
> MS-DOS - Microsoft (potazmo Gates) kompletne nevytvorili, neni to
> duvod, abyste ignorovali, ze jej dokazali prosadit. Zvykneme si

MS-DOS neni az tak spatny system.chybou bylo spis to,ze kdyz
prisla nova verze - teoreticky i prakticky se nestalo aby byla vyrazne
zastarala za konkurenci.Presto byla predvedena jako "spickova"
technologie.Jak jinak,ze ?

> uz konecne, ze prace managera ci podnikatele je stejne hodnotna
> jako prace technika ci tvurce! Vzdyt temer na kazde ekonomicke VS

Ano.

> se posluchac dozvi, ze ke trem tradicnim vyrobnim faktorum
> (L,A,K) se dnes prirazuje nemene vyznamny "podnikatelsky duch"
> enterpr'ship - ted se mi nevybavuje presny spelling...).
>
>     Kdyz uz jsme u sporu technicka kvalita x kvalita marketingu,
> vzpomenme si na GeoWorks, InView a dalsi skvele produkty, jejichz
> puvodci podcenili prave ony netechnicke soucasti kvality.

nevim jak InView,ale autori geoWorks o marketingu asi opravdu nikc
nevedeli ( a nbo se chovali prilis slusne)

BTW:GeoWorks je dnes ,ale technicky jiz dost zaostaly.
    (pomineme-li,ze nekdo pouziva XT nebo 286 s 1 MB RAM)

>     Zili jsme 40 let v kultu vyroby, delnictva (...), a tak jsou
> v mnoha z nas (mysleno Cesich) zakoreneny nezdrave myslenkove
> stereotypy precenujici vyrobu/techniku/... na ukor cinnosti typu
> rizeni/marketingu/prodeje/... Ne nadarmo se rika, ze napravit
> ekonomiku bude mnohem snazsi, nez napravit moralku a psychiku
> lidi...

tim to nebude...

>     Presto i ryzi (a, chcete-li, zaryti) technik by si mel W.
> Gatese vazit jako vizionare, schopneho videt do budoucnosti a

ma dojem,ze smerujete k tomu co je obcas Microsoftu prave vycitano.
Je hezke rict "za x let bude svet takovy a takovy,budou takove a takove
technologie a microsoft u toho samozrejme bude ..jiste si dovedete
prectavit jak se to da rict tak,ze lide cekaji az s tim prijde
Microsoft.Jenze Microsoft nez se rozhybe nejakou dobu trva a tak
dobou kdy je konkurence o krok vepredu prijde  M$ a prectavi "prevratne
technologie".Samozrejme,ze sve.

dalsi veci je jeho pristup ke standardum,oficialni dokumemntaci,
(nedokumentovae sluzby struktury),oficialni proghlaseni (viz.B2,C2
certifikace) a vubec spousta veci,ktere jso sice asi ten pravy
"marketing".

kdyz jsem slysel chvastani se Billa nad ohrome "32-bitovym" "OS"
Windows95 ..mel jsem dojem,ze je to figurka,ktere zapomeli neco rict.

> prinaset nove a neotrele myslenky. Vy, kteri tu srsite nenavist
> kvuli mnohdy i bezvyznamnym 'bugum' v DOS/NT/..., zamyslete se,

No bugy v oblasti SECURITY bych za "bezvyznamne" nepovazoval,ale
to je nejspis  vec nazoru.Me by to vadilo ( teda pokud bych mel jeden
pocitac bez site doma tak asi taky ne ;)))))

> proc si asi Gatese vazi (nejen) ve Spojenych statech tolik
> autorit i prostych uzivatelu.

Nedavno jsem talkoval na toto tema s jednim cechem co je v USA.
Potvrdil mi,ze Mr. Gates je povazovan za nekoho kdo neco dokazal
i kdyz znacne "vychytraleho" (cesky se to da ric jeste lip a vystiznej)
Jinak ma stejne zastance jako odpource.Ani tam neni  bohem a to,ze
firma,kterou vede ma velice dobry ( s ekonomickeho hlediska na 100%)
marketing je sice hezke,ale proc ho kvuli tomu povazovat za
"pocitacoveho genia" to nevim (snad v analogii milionar tezici navtu=
naftovy genius ;))

> P.S.: Omlouvam se za zmenu Subj: Prestoze to neni zcela v duchu
>         Netiquette, doufam, ze pochopite. Thanx.

Ja se taky omlouvam,za mail,ktery s touto konferenci ma jen pramalo
spolecneho...

--
S pozdravem
   Petr Snajdr