Bill Gates (aneb: Proc si jej vazim)

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Thu Jun 13 14:21:30 CEST 1996

Obavam se, ze vetsina normalnich lidi si uz tenhle Flame-war odfiltrovala a
taky mam pocit, ze tema sem tak uplne nepatri. Budete-li mit nejake pripominky,
piste prosim primo na mou adresu Martin.Postulka at cerge.cuni.cz

Jan Schmidt napsal v odpovedi Michalu Oravovi:

>myslim, ze Vam aspon za sebe musim podekovat za vecnou odpoved. Emoci
>tu uz bylo opravdu dost.

Dekuji rovnez, obema autorum.

Michal Orava napsal:
>Neni pritom dulezite, zda MS-DOS ci MS Windows maji takove ci onake chyby a
>chybicky, rozhodujici je, ze jsou obecne uznavanymi a predevsim prodavanymi
>produkty. Jestlize se nektere firme podari ziskat vice nez padesatiprocentni
>podil na tak rozsahlem trhu, zaslouzi si jednoznacne uznani.

Prispeji nekolika otazkami, ktere sam neumim zodpovedet.
Jake jsou podle vaseho mineni pozitivni vlivy MS (pro uzivatele, na vyvoj
oboru, jine?) a jake argumenty byste mohli uvest?
Jake jsou cile a motivace firmy s velkym podilem trhu (a jak je to konkretne
pro MS)? Co je mozne ocekavat (at uz pozitivniho ci negativniho)?

IMHO uspesnost firmy neni omluva pro technicke nedostatky, ale je to (bohuzel)
neprehlednutelna konkurencni vyhoda, aby nektere vyvazila.
Slovo "uznani" ma, aspon pro me, nekolik moznosti vykladu podle emocniho
naboje, prevedeno na synonyma: obdiv, vdek, uctu, respekt. Mne je nejblizsi ten
respekt (a zadne nadseni v tom neni).

Michal Orava napsal:
>Presto i ryzi (a, chcete-li, zaryti) technik by si mel W.
>Gatese vazit jako vizionare, schopneho videt do budoucnosti a
>prinaset nove a neotrele myslenky.

Taky nejak nevim, co prevratneho W.G. udelal (ale nevylucuju, ze je to moje
chyba, protoze se o to nezajimam). Zda se mi, ze jeho vhled do budoucnosti je
hlavne v tom, ze ma tzv. cuch a dokaze dokonale "prodat" napady (i cizi
samozrejme, ale nic proti tomu) o kterych je presvedcen, ze prodat pujdou.
Netroufl bych si tomu ale rikat vizionar.

Michal Orava napsal:
>Vy, kteri tu srsite nenavist kvuli mnohdy i bezvyznamnym 'bugum' v DOS/NT/...,
>zamyslete se, proc si asi Gatese vazi (nejen) ve Spojenych statech tolik
>autorit i prostych uzivatelu.

Zda se mi, ze je trochu folklor strefovat se do MS a do Big Billa (necim se
adrenalin odplavovat musi). Je potreba to brat s nadhledem a vedet, ze nikdo z
mnozstvi pisatelu asi nepojede do Redmontu s kufrem semtexu i kdyby na to
radikalnost jeho prispevku vypadala.
Na druhou stranu reakce typu "ruce pryc od Microsoftu" myslene vazne a take
oficialni budovani image MS a B.G. jsou casto k smichu, pokud ne k placi.

Martin Postulka