Kde zdrbnout digital?

Martin Michale Michale at hq.glavunion.anet.cz
Mon Jun 24 11:11:49 CEST 1996

Zdravim,

S firmou digital a jejich vyrobky jsem mel asi 20 let ty nejlepsi
zkusenosti, ale posledni rok je to cil dal tim zoufalejsi.

Ja s digitalem valcim uz paty rok a ty zkusenosti jsou spis horsi nez
lepsi. Nikdy na ne nebyl moc velky spoleh. Zde mluvim o Ceske vetvi
digitalu. Proto jsem se radeji obracel na jejich nadrizene v Bruselu.

Pri jednani s nejmenovanym distributorem jsem se dozvedel,
ze je to 'verejne tajemstvi', ze to je s digitalem 'nejake spatne',
ale jinak nic konkretniho. Pritom na lonskem INVEXu mel snad nejvetsi
plochu a tvaril se, kdovi jak mu v Cesku psenka nekvete. A myslim ze
velka cast cekych siti visi prave na DECach.

Je pravda, ze posledni dobou, jako by se chteli stebla chytit se zacinaji
snazit. Alespon jejich technicka cast. O obchodni casti mam stale
sve mineni, i kdyz ten posledni z obchodniku, kteremu jsme byli svereni,
protoze ti predchozi byli lupici, je celkem snazivy.

Nechci tu zacinat nejakou flame-war v analogii na MS ani vest
pivni reci, ale zacinam pocitovat trochu strach z toho vseho a rad
bych se (v pudu sebezachovy) spojil s dalsimi, kteri maji podobne
pocity. Nejde jen o 'zdrbnuti' (jako je v subj.), ale o pokus
zjistit realny stav veci a rozhodnout se, co s tim.

Jestlize si objednate kartu do stroje, a oni ji museji nejprve zadat do vyroby,
Takovy manufakturni pristup opravdu o necem svedci.
Pak se neni co divit, ze 2GB disk od digitalu vas prijde na 60 000 Kč
(zaokrouhleno - 2000 USD)
Zatimco jine firmy chrli velkovyrobu, digital to montuje na koleni po kusech.

V seznamu zdroju ceskeho Internetu jsem objevil konferenci 'zakaznik'
na listserv at opf.slu.cz, do ktere by se to tematicky hodilo, avsak
dotycny listserv je zcela nedobytny a zadnou jinou podobne zamerenou
konferenci jsem neobjevil. Znovu zduraznuji, ze me nejde o nejake
nezavazne plkani, jako spis o hledani zachrany, takze odmitam cz.talk
nebo smajlik at cs.felk.cvut.cz - mozna jeste tak csinfo-l at earn.cvut.cz.

Omlouvam se vsem (zrejme vetsine), pro ktere to je 'mimo',
ale 'tonouci se stebla chyta'.

Zdravi
	Petr Herman

Martin Michale