Robotics PLUS vs. Zyxel

Milan SOPER milsoper at bohem-net.cz
Tue Mar 5 22:08:35 CET 1996

Ano, prirozene chovani modemu na spatne lince, vysada zdejsich linek.
Modem zrejme provozuje s factory nastavenim, ktere je pro telefonni
linky, nikoli pro zdejsi Telcom-sracky. Proto je zapotrebi mirne
laborovani...

> Moj skromny nazor je, ze je v chyba v nastaveni. Mne sa zyxel spoji vzdy na
> najvyssiu moznu rychlost a padne mi malokedy, spajam sa Zyxel 1496 <->
> Microcom , Zyxel <-> Zyxel, Zyxel <-> Supra (pada Supra).

Hmmm, tady se mluvi o vice typechj modemu ale ani slovo o modulaci, ale
vzhledem k tem typum to vypada na V32bis,V.FC a mozna i V.34

Kazda modulace ma svoje "specifika"; predevsim nejrozsirenejsi , V32bis,
ktera dela 14.400 Bps dava do modemu kdekdo a vyklada si ji povetsinou po
svem - hlavni pricina problemu pri navazovani spojeni. Dale, tento typ
modulace neni prilis odolny vuci nasim linkam. Ma sice jiz mechanismy pro
prizpusobeni se, ale ne prilis propracovane.

> Podla mna pada kvoli zlemu nastaveniu. Som mal problem tento vikend s tym,
> ze sa tiez dlho dohovarali a ze nie vzdy sa spojili alebo, ze to niekedy
> padlo. Som to trochu prestavil a aj ked som tomu moc nerozumel, tak s
> manualom sa mi to docela dobre podarilo nastavit.

Pokud se jedna o volani s modemem US-R V34+ na horsi lince, pravdepodobne
nebude stacit pouhe pouzivani zakladniho firemniho profilui, ale bude
nutne polaborovat s radou parametru, ktere tnto modem umoznuje menit.
Bohuzel je jich prilis mnoho a vetsina jinych modemu se jim neumi
prizpusobit. Pozoruji predevsim pri spojeni s Zyxely ELITE, coz jsou dle
meho nazuoru zrejme slusne modem, cemuz nasvedcuji prenosove rychlosti,
ktere se svym US-R v.34 proti nim mam.

Zaverem: zestrucnim se , jelikoz na tuto tematiku by se dalo sahodlouze
hovorit a tak prilozim init$, ke kteremu jsem dosel po delsim laborovanim
s nastavovanim parametru modulace ..

(pro US-Robotics V.34)

AT&F1S54=124

doporucuji se zamerit na registr S.54. Je bitove kodovany. Prostrednicvim
S54 se povoluji, nebo zakazuji tzv. symbol rates - zrejme modulacni
frekvence (pri poslechu zvuku modemu pri CONNECTovani to tak vypada).
Je-li patricny bit registru nahozen, znamena to, ze je frekvence zakazana.
maska 124 znamena povoleni nejnizsich 2 symbol rates. Viz. AtS$ - help
pro S-registry.

v pripade, ze je proti vam US-R Courrier HST, muzete pouzit firemni
modulace HS. Nic stabilnejsiho sem jeste nevidel.

vytacejte ATB1DPxxxxx

v pripade, ze je proti vam US-V34 je nutne mu HST vnutit, nebot tyto
modemy se spojuji implicitne na V34. Je take mozne nastavit vas modem na
V.Fast, nebo V.32terbo, ktere jsou sice rychlejsi nez HST ale zato mnohem
mene stabilni na spatnych linkach.

HST spojeni mezi dvema USR-V.34 :

vytacejte  ATS54=192S56=192B1DPxxxxx

Bye Marek

Pripadne dalsi dotazy prosim na adresu uvedenou v signature.

| Marek Slapak                   email: slapak at sun.ujep.cz                |
| Mladeznicka 293                 FIDO: 2:423/38                          |
| 418 01 Bilina                    BBS: 42-417-334011 (US Robotics V34+)  |
| Team-OS/2                             42-417-334010 (Zoltrix 1414i)     |
| ** UNIX !! ** OS/2 rulez  *** GUS rulez ******* Fuck off Micro$oft **** |